Vi har haft en vattenskada där vi nu fått sluträkning från byggfirman.
Försäkringsbolaget har gett oss kompensation för el under den tid som avfuktaren stått hos oss.
Denna summa har försäkringsbolaget lagt in på fakturan och dragit den av den summan.
Problemet är ju att vi ändå bara skulle betala självrisken på 10 000 kr.
Visst borde el ersättningen komma till oss?
Se bifogad bild.
Försäkringsbolaget har gett oss kompensation för el under den tid som avfuktaren stått hos oss.
Denna summa har försäkringsbolaget lagt in på fakturan och dragit den av den summan.
Se bifogad bild.
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Om vi tänker oss att där inte skulle ha varit en kostnad för elen, då skulle du ha fått betala 11 500. En självrisk på 1 500. plus 10 000 i åldersavdrag. Nu råkar elkostnaden vara lika hög som självrisken, så de tar ut varandra.
Det är bara åldersavdraget som är maximerat till 10 000.
Det är bara åldersavdraget som är maximerat till 10 000.
Precis så uppfattar jag denna faktura med.H hempularen skrev:
Snudd på momsbedrägeri av försäkringsbolaget. Iom att utbetalningen går via ett företag så slipper försäkringsbolaget momsen. Hade däremot ersättningen gått till dej så hade försäkringsbolaget blivit tvunget att betala moms.L lillefar skrev:Vi har haft en vattenskada där vi nu fått sluträkning från byggfirman.
Se bifogad bild.
I ersättningen för elen, 1 kr/kwh är överföringskostnaden inräknad? Tycker att priset är lågt.
Jag har inte tänkt på kostnaden för elen. Det måste jag kolla upp.Femtisexa skrev:Snudd på momsbedrägeri av försäkringsbolaget. Iom att utbetalningen går via ett företag så slipper försäkringsbolaget momsen. Hade däremot ersättningen gått till dej så hade försäkringsbolaget blivit tvunget att betala moms.
I ersättningen för elen, 1 kr/kwh är överföringskostnaden inräknad? Tycker att priset är lågt.
Der var iofs i Juni och i Skellefteå så det kan säkert vara ok, men jag dubbelkollar vad vi betalat då. Tack
Liknande trådar
-
Var kan man få hjälp med att granska en faktura?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hjälp mig förstå mitt elpris/faktura
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hjälp - Rörgenomföring badrum vid dusch - Felaktigt?
Badrum -
Räknas avhjälpning av fel som försening, samt vad gäller då man fått felaktig/a råd/information?
Juridik -
Felaktiga timmar på faktura och moms? HJÄLP
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.