Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Hjälp med färgsättning

1. N
    Medlem · Gävleborgs län · 137 inlägg

niklasp85

Medlem
    Hej!

Har hängt på forumet länge och fått mycket hjälp med bygg-frågor, men nu har jag hamnat på en fråga som jag inte bemästrar - färg! Jag ska renovera en lägenhet och primärt är det mittenvåningen som ska göras om.

Jag är osäker på väggfärg och hur man ska tänka. Har ni några idéer åt mig? Jag skickar med planlösningen nedan. Jag har fastnat för färgen Alcro Keramik men där är det stopp. Önskemålet är att ha lite ljusare (men självklart varmt) i vardagsrum och hall, någon mörkare färg men i samma kulör i sovrummen. Köket vet jag inte? Samma som vardagsrum? Köket är idag ljusgrått men ska bytas inom kort.

Jag ska lägga in nya golv och då lutar det åt ekparkett. Ingen vit-tonad eller så utan lite mörkare ek.

Är det fel att tänka att man använder samma färg i olika nyanser för olika rum?

Skickar med lite bilder på möbler som användas. Tillkommande möbler blir ej vita utan antingen i köksbordets färg eller mörkt trä (äldre loppisfynd). Soffa och säng kommer ej bytas ut då de är nya. Soffan är grå och sängen ska vara gråbeige men drar mest åt grått.

Tack på förhand!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.