Hjälp med droppande avlopps skarv.

320 läst  5 svar

Nästa tråd i Vatten & avlopp
  1. Bamseshusse2009
    Husägare Nivå 1
    Som rubriken lyder har jag haft ett småläckande avlopp från köket och ned i källaren . Den var tätad med rörkitt "unipak". Och när det först kom så bytte jag ut det jag kunde skrapa bort men efter några månader kom det igen. Gjorde då en större insats att rengöra med bromsrengöring stålborste och torkade allt och på ett varv till med kitt . Det fungerade iallafall 1 år men idag efter att diskmaskinen hade fått gå 2 vändor på kort tid så var det en pöl i källaren. Kollade sedan på Clas Olsson och som har något som heter marifix men jag har 80mm rör och denna går upp till 38mm. Men det känns som att det borde vara kitt som ska täta denna typ av skarv. Postar bild. Tack på förhand :D[​IMG] 15341058811355088958684514095944.jpg 15341059102254463955486232636703.jpg

2. Needas
    Renoverare · Nivå 10
    Har du öppnat rensluckan och kollat så att det inte är stopp i röret?
    Ska inte stå vatten i en stigare.

• Laddar…
  3. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 12
    Dina rör behöver nog en genomspolning.

Sen så är det antagligen dags för stambyte...

• Laddar…
  4. Bamseshusse2009
    Husägare Nivå 1
    Okay. Jag ska boka in en spolning samt filmning så man får se om det har hänt något också. Det är gammal rör :sweat:

5. Needas
    Renoverare · Nivå 10
    När jag köpte mitt hus så filmade jag alla rör så när det sedan blev stopp så visste jag på ett ungefär var problemet satt! (y)
    Sen bytte jag alla rör men det är en annan historia.

6. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Kapa och sätt in ett nytt rensrör!

Är det 110mm gjutjärn går det ypperligt med JET-kopplingar!

Skärmklipp1.PNG

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: