Hej
Jag undrar om ni har bra tips på bästa sättet att fördela KV och VV i badrummet?
Nu kommer det upp två st 22mm Uponor combiPEX Q&E rör som matning i väggen som skall delas ut till: tvättställ, dusch, badkar och toalett.
Alltså 3 st VV och fyra KV.
Tanken är att installationen kommer att döljas av tvättstället.
Hur hade ni gjort? byggt in i fördelarskåp eller haft fördelaren utanför väggen?
Rören kommer att få gå upp i taket från fördelaren och sen ner i rätt vägg p.g.a. bärande stolpe och dörröppning på var sida om fördelaren.
Väggarna kommer att ha kakel på humidboard.
Reglarna i väggen är minst 120mm troligtvis 145mm kommer inte ihåg just nu cc30.
Tacksam för bra ideér
/Dan
Jag undrar om ni har bra tips på bästa sättet att fördela KV och VV i badrummet?
Nu kommer det upp två st 22mm Uponor combiPEX Q&E rör som matning i väggen som skall delas ut till: tvättställ, dusch, badkar och toalett.
Alltså 3 st VV och fyra KV.
Tanken är att installationen kommer att döljas av tvättstället.
Hur hade ni gjort? byggt in i fördelarskåp eller haft fördelaren utanför väggen?
Rören kommer att få gå upp i taket från fördelaren och sen ner i rätt vägg p.g.a. bärande stolpe och dörröppning på var sida om fördelaren.
Väggarna kommer att ha kakel på humidboard.
Reglarna i väggen är minst 120mm troligtvis 145mm kommer inte ihåg just nu cc30.
Tacksam för bra ideér
/Dan
Bakom badkaret hade varit bra om jag hade tänkt på det innan.
Badkaret skall vara "bakom till vänster i bild" alltså bredvid där jag tog kortet och rören räcker inte dit, sen så är det en stolpe ivägen också.
/Dan
Badkaret skall vara "bakom till vänster i bild" alltså bredvid där jag tog kortet och rören räcker inte dit, sen så är det en stolpe ivägen också.
/Dan
Liknande trådar
-
Hjälp med förslag på tillbygge och förändring planlösning
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ideér för totalrenovering. Hjälp med klurig planlösning.
Planlösningar -
Hjälp med planlösning tvättstuga och spa 25kvm
Planlösningar -
Öppen spis ryker in - Hjälp med lösning?
Ved, Pellets, Flis -
Har ni åsikter om min nya planlösning i H-hus?
Planlösningar