Byggahus.se

Hjälp med att identifiera en Jonsered motorsåg

1. joflopp
    Medlem Nivå 11
    Finns det någon på forumet som sitter inne med kunskap om Jonsereds modellprogram genom åren? Är intresserad av att buda på en såg men informationen om modellen är knapphändig. Någon som kan tänkas veta vad detta är från den halvdana bilden i länken?

http://images.tradera.com/726/55721726_1.jpg

2. snickarboden
    Medlem Nivå 12
    Svårt att bjuda på en såg då man inte vet hur den gått.
    Dess exakta modellbetckning minns jag inte (gissar på 2050 el liknande), dvs troligen storlek kring 50 cc m a o en hyfsad allround/huggarsåg, kanske en tio år gammal men den har ju kastskydd mm som alla moderna.

Hade jag behövt en så hade jag lagt bud på cirka 500-700

/Kent

3. Daniel_N
    Moderator · Nivå 21
    Det bästa är väl att skicka ett mail till säljaren och be denne att ge dig mer info?

//Daniel

4. joflopp
    Medlem Nivå 11
    Budtiden går ut idag och säljaren har ännu inte svarat på mail, därav halmstrået. Blir ingen budgivning för min del.

5. B
    Medlem Nivå 6
    ser ut som en jonsered 420

6. P
    Medlem Nivå 1
    Saken verkar ju vara överspelad men ändå :) Jag har en liknande Jonsered som heter 410 som farsan köpte lätt begagnad i mitten av 80-talet. Då var det enligt en Jonseredsåterförsäljare, som var med på den tiden det bagav sig, en riktigt bra maskin i Jonsereds proffssortiment. Maskinen kan vara 20- 25 år gammal. Gjorde ett försök att leta reservdelar till denna i början av året när jag skulle röja på tomten, men det fanns knappt något att hitta så det blev nyköp. Handlaren var inte intresserad av inbyte vilket kanske säger lite om värdet.

7. joflopp
    Medlem Nivå 11
    Fick till slut ett svar från säljaren om att det ska vara en 510 XP. Hittar förvisso ingen information om en sådan modell. 510 SP finns dock. Verkar vara ett högt reservationspris på sågen då den lades ut på nytt pga att reservationspriset inte var uppnått.

8. S
    Anonym
    XP är väl husqvarnas beteckning