Hejsan!

Jag håller på att läsa en kurs om elkraftsteknik och har kommit till ett kapitlet där man börjar läsa om elcentraler/elskåp, osv...

Jag har läst igenom en del, men verkar inte riktigt förstå sammanhanget kring hur märkningarna går till. Jag har ett övnings exempel som jag verkligen inte förstår och undrar om någon vänlig själ kunde hjälpa mig :)

Frågan lyder följande: Vilken bokstav som tillhör respektive plats på skåp 1, namnge skåp 2 med sin säkringstyp samt vilka ledare som kopplas till X-anslutningarna på ett vägguttag med ledning av dokumentet ”Elcentral”.

Har ni inga lärare på utbildningen?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har ni inga lärare på utbildningen?
Mycket intelligent svar där. Får hen inte fråga på detta forumet om det finns tillgång till lärare eller vad vill du få ut av ditt svar?

• Gilla
JOG65
  • Laddar…
Det är väl bättre att lära sig själv än att få svaret serverat här?

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Du kan inte få något adekvat svar här eftersom frågan inte innehåller all information som behövs för att kunna svara.
Saknas förmodligen bilder som visar skåp ett och två
Är kanske uppgiften istället att undersöka vilka svar du får när du ställer en fråga på ett internetforum? :cool:

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaren! Som den tydliga agendan blev av det hela är att man får lösa det själv.

Frågan var rätt så otydlig när jag läser den i efterhand, men det finns nog ingen orsak till att man inte kan ställa en fråga? Eller så som äppelmelodin säger bäst "Dela med sig, eller fråga, en vanlig fråga får man tåla!".

Ha det gött ni forum filurer! :giggle:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.