921 läst · 4 svar
921 läst
4 svar
Hjälp! Mått på vridplatta till Contura 586
Tänkte gjuta platta och lägga klinkers i helgen där vi ska installera en Contura 586 med vridplatta.
Har tänkt skära klinkers till en rund form centrerad kring kaminen.
För att det ska bli snyggt måste jag ha exakt mått (diameter) på vridplattan.
Men tja, Contura har stängt för helgen och hur mycket jag än googlar lyckas jag inte få fram nån exakt ritning på själva vridplattan.
Så om det är nån som läser detta och har måtten, eller vridplattan till Contura och har lust att måtta den vore jag väldigt tacksam!
Har tänkt skära klinkers till en rund form centrerad kring kaminen.
För att det ska bli snyggt måste jag ha exakt mått (diameter) på vridplattan.
Men tja, Contura har stängt för helgen och hur mycket jag än googlar lyckas jag inte få fram nån exakt ritning på själva vridplattan.
Så om det är nån som läser detta och har måtten, eller vridplattan till Contura och har lust att måtta den vore jag väldigt tacksam!
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j...vSgYgH&usg=AFQjCNGGX-QkskyQ9rtCxc2rN3JAIavdUQ
På sidan 9 är det väl diametern man ser 510mm
På sidan 9 är det väl diametern man ser 510mm
Tack för svar men tyvärr är det där måtten för fast monterad kamin. När man sätter den på en vridplatta bygger den ett antal cm.
Funderar på att chansa och plussa dm med 10 cm, vridplattan borde inte bygga mer än så
Funderar på att chansa och plussa dm med 10 cm, vridplattan borde inte bygga mer än så
Tack, bygghelgen räddad!
Liknande trådar
-
Hjälp! Färdiga skärmväggar till kortsida altan, inga passande mått..
Altan & Uteplats -
Sy eget paviljongtak, hjälp med mattematisk uträkning.
Trädgård allmänt -
Hjälp med planering av uteplats eller tips på enklare variant? (gäller för gräsmatta med en del lutning)
Altan & Uteplats -
Hjälp mig innedörrar mått -blir tokig!
Fönster & Dörrar -
Exakt mått på Insex 6mm, behöver hjälp.
Möbelsnickeri