Byggahus.se

Hjälp! Kattpink på furugolvet...

1. P
    Medlem · 11 inlägg

Pillalilla

Medlem
    Upptäckte nyss en intorkad pöl efter kattkräket på vårt nyinlagda, obehandlade furugolv... Kan man suga upp det eller göra något, nån som har nån idé? Gissar iofs att det inte går, det har ju sugits in redan....  :'( Golvet ska ju slipas, månne det försvinner då eller har det gått för djupt? Nån som kan svara på mina omöjliga frågor?

Jäkla kattskrälle... >:(

2. W
    Medlem · 943 inlägg

Wester

Medlem

Re: Hjälp! Kattpink på furugolvet...

Vad ska ni göra med golvet efter slipning? Olja med någon färgad olja eller vad?
    Vi har oljade furugolv, både mörka, mellanbrun och vita och katterna har pissat, kräkts och gjort all möjligt på dem, på de vita kan man se fläckarna om man vet om dem men de går bort om man slipar lite lätt och oljar igen. Däremot på de andra golven syns inget efter att man torkat bort det.
    Så om ni ska göra golven mörkare på något sätt så e det ju lugnt annars så kanske det kan synas lite om ni har extrem otur men jag tror garanterat att det går bort vid slipning.

3. P
    Medlem · 11 inlägg

Pillalilla

Medlem

Tack för svaret. Vi ska såpa dem efter slipning. Hoppas att inte lukten biter sig kvar bara, fläcken försvinner väl nog, antar jag....

4. P
    Medlem · Skåne · 82 inlägg

Phillinea

Medlem

Ättika tar bort all lukt efter kattpink. Vi har flera skurgolv och jag skurar med en blandning av såpa och lite ättika (tar man för mycket stinker det ättika istället) när olyckan varit framme (katt, hund).  :)

5. P
    Medlem · 11 inlägg

Pillalilla

Medlem

Ja, jösses varför tänkte jag inte på ättika själv, det brukar jag ju alltid rekommendera åt alla andra! :-? Tack för påminnelsen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.