Behöver akut hjälp med mitt larm.
köpte en visonic powermax från England och installerade den och allting verkar fint förutom idag när jag skulle testa om larmet går igång, gömde mig på toa och larmade huset sedan gick jag ut och larmet gick igång. Nu kan jag inte stänga av den när jag slår in öppna hänglåset och kod på MAP så händer inget.har försökt på centralen att kvittera larmet men den säger WRONG PASSWORD, fast jag är helt hundra på att jag har slagit in rätt kod????
har provat med båda koder men det går inte att kvittera larmet??
är det nåt jag har missat.
nu har jag plockat ner centralen och dragit ur strömmen och batteriet tills jag hittar något lösning, så fort jag kopplar in batteriet så börjar den tjuta och ingen chans att kvittera den.
tack

På mitt larm slår man koden först och sedan "öppna hänglåset". Kan det vara så enkelt att du tar fel ordning?

det händer inget när jag slår koden först, det är först när jag klikar på hänglåset så står det på display ENTER CODE efter det slår jag in koden men efter att jag knappat in koden så upprepar den med röst bara please enter kod och efter 5 försök så står det bara på skärmen WRONG PASSWORD

Går det inte att återställa centralen på något sätt, till leveransläget och börja om från början med val av kod mm?

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j...m4CYCw&usg=AFQjCNEaHp9eGUIb_hY6gKdtffrghNMrrw

4.12 HÄMTA FABRIKSINSTÄLLNINGAR
Om du vill återställa PowerMax Pros parametrar till deras
ursprungliga värden, går du in i installatörsmenyn och
genomför funktionen ”FABRIKSINSTÄLLNINGAR”, enligt
beskrivningen i illustrationen till höger. Kontakta din PowerMax
Pro-handlare om du behöver hjälp med fabriksinställningarna.
Kommentar: För PowerMax Pro med 2 installatörskoder,
INSTALLATÖRSKOD och MASTERKOD, gäller att bara
masterkoden ger tillgång till ändringar på
fabriksinställningarna.

<OK> ATT ÅTERS.
ANGE KOD:
VAR GOD VÄNTA ..
Hur man går in i och ur menyn
FABRIKSINSTÄLLNINGAR visas i
figur 4.1a
Detta visas kort innan alla
fabriks inställningar hämtas.
12. FABRIKSÅTERS
[installatörskod]

Redigerat:
kommer inte in menyn . måste larma av först :((
den tar inte emot koden som jag är 100 procent säker att jag knappar rätt

U
Och den ursprungliga koden funkar inte heller? 1111 eller vad det var.

nej inga koder fungar, varken 1111 eller 9999 eller mina personliga koder. på MAP när jag slår lås upp kod så skickar den iväg signalen men larmet stängs inte av.
har provat att skicka sms med disarm kod men händer inget. vid 12 idag så gick det bra att larma med sms och kolla status. nu svarar den inte ens på sms förutom när larmat löser ut.

INSTALLATÖR (default 8888)
och MASTER (default 9999),
Om du anger en inkorrekt installatörskod 5 gånger i rad
kommer manöverpanelen automatiskt deaktiveras under
90 sekunder och meddelandet FEL LÖSENORD visas.

provat även 8888
just nu står det away på larmet och kommer inte heller in i meny utan rätt kod :((((

har nu lyckats att nollställa koder till default med hjälp av jumpers på baksidan av panelen, och ändrat koder till personliga igen och larmet verkar fungera. men hur ska man lägga jumper i normalt läge man kan välja mellan 2way eller away???

menar 1way eller 2way ???

Har nu testat igen och det är samma fel. när larmet löses ut så kan man inte återställa den varken på centralen eller på knapp panelen? är det nåt jag gör fel eller är det fel på larmet???
efter att man löst ut larm kan man inte stänga av den varken med sms eller panel. om man inte löser ut larm så går det bra att larma på och till utan problem???

Redigerat:
Verkar vara något fel på larmet, då det inte vill ta emot din kod.

att larma av och på med mcm140 panel när man är i huset går det bra. när man larmar på och går ut och sedan återkommer hem efter en stund och öppnar dörr så börjar larmet säga till at man måste larma av men då går det Inte att larma av med varken mcm 140 panel eller sms,först efter att larmet löst ut kan man larma av med sms. om man larmar på och inte går ut och sedan löser ut larm så kan man inte larma av varken med mcm 140 panelen eller sms, det ända som hjälper är att återställa larmet till default med hjälp av jumpers???

Redigerat:
Om du larmar av och sen återställer larmet till fabriksinställning och kör allt från början, finns det en chans att larmet börjar fungera som det skall göra-
Kan kanske vara någon enhet som du kopplat till larmet som gör att det blir fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.