4 386 läst · 22 svar
4k läst
22 svar
Hjälp! Jag klippte kablar. Bergvärmepumpen blev sur på mig…
Eller 10% (5?) av vad en ahlsellsdopad "ska bara och åka och hämta en skruvmejsel i fyra timmar"-hantverkare hade fakturerat för att lösa problemet.H H-Thomasson skrev:
En kollega tittade in om för ett tag sedan och hade lite problem med sin pump. Han var ganska svettig för han hade fått offert på närmre 3000 för att byta utegivaren... 5 minuter senare hade vi hittat en sådan i mitt förråd, inköpspris < 5:-.O [old rusty] skrev:
Han var själa-glad när han kom tillbaka dagen efter och pumpen funkade igen. Man avundas inte alla stackare som inte vågar fråga på forum eller någon el-kunnig. Firman har ringde kunde också svarat, beställ art nr xxxxx på Elfa för 5:- + frakt, byt själv och hör av dig igen när något går sönder nästa gång.
visste inte att mina timmar kunde vara så dyra idag 18 år senare.......Tomtom79 skrev:
En kollega tittade in om för ett tag sedan och hade lite problem med sin pump. Han var ganska svettig för han hade fått offert på närmre 3000 för att byta utegivaren... 5 minuter senare hade vi hittat en sådan i mitt förråd, inköpspris < 5:-.
Han var själa-glad när han kom tillbaka dagen efter och pumpen funkade igen. Man avundas inte alla stackare som inte vågar fråga på forum eller någon el-kunnig. Firman har ringde kunde också svarat, beställ art nr xxxxx på Elfa för 5:- + frakt, byt själv och hör av dig igen när något går sönder nästa gång.
Har bytt ett gäng sådana i mina dar....
men å andra sidan: en timme (skriver aldrig mindre än en timme) och resstträcka (för bilen) och besöksavgift.
Klicka här för att svara