Hej,

När det regnade som mest för någon vecka sedan så dog fläkten på taket som är kopplad till min köksfläkt/spisfläkt.
Det verkar som att fläkten på taket styrs enkelt via en stickkontakt på taket, och att fläkten på taket helt enkelt bara är inkopplad i stickkontakten och att den typ styrs som en dimmer? Typ?

Jag har hittat två fläktar jag tycker verkar kunna vara aktuella, tittade på typ:
https://www.luftbutiken.se/takflaktar/4886-ostberg-takflakt-tkc-ec-400c-svart.html

Men då frågar säljaren om Extern AC eller Extern EC. Och där är jag helt lost! Går det att identifera från bilderna?

• Elektrisk anslutningsbox och kablar till en takfläkt i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart kabel med märkning "HAR H05RR-F 0.75mm² IEC245 EURELECTRIC GROUP" mot en metallbakgrund.
    Skapa konto
  • Metallventilationsrör och kopplingsdosa inuti ett köksfläktsystem, visade mot ett uterum med glasdörrar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Takfläkt med synlig stickkontakt och elektrisk kabel, etikett med varningstext i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Bilden visar en takfläkt med en orange mätsticka som mäter öppningens diameter. Fläkten är täckt av damm och smuts.
    Skapa konto
  • En trasig takfläkt med ett orange måttband som visar storleken ovanpå ett tak.
    Skapa konto
Jag tror jag lyckats tolka delar av etiketten fastän den är solblekt.

Dock hittar jag ingen fläkt med det artikelnummer. Kan det va AC eller EC?

ÖSTBERG motoretikett med artikelnr. 720063, specifikationer: 230V, 0,172kW, 0,76A, 2420rpm, IP44, temp 45°C. Solblekt, delvis oläslig text.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.