2 134 läst ·
53 svar
2k läst
53 svar
Hjälp, hur kopplar jag den här lampan ?
Du blir ansvarig för att den följer alla krav, i princip som om du tillverkat den själv.V Vera Ique skrev:
Det blir snyggare med den vid kanten då du kan lägga kabeln längs taket.V Vera Ique skrev:
Du ringer en elektriker
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 139 inlägg
Då bör du i så fall borra upp ett så pass stort hål att denna dragavlastning får plats.V Vera Ique skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.clasohlson.com/se/Nippel--muttermix-10-mm/p/32-3424
Har du kontrollerat att du har ljuskällor (=glödlampor) som passar i den fysiskt? Eftersom det verkar vara en armatur för den amerikanska marknaden är det ju rätt stor risk att du får svårt att hitta en ljuskälla som passar både fysiskt och är för 230 volt.V Vera Ique skrev:
Definitivt inte. Är den skyddsjordad vilket den kan vara eftersom den inte är lastgammal så kan den användas, Är den inte skyddsjordad kan den sättas i en miljö som tillåter denna.useless skrev:
Den kan om det behövs lämnas till någon som har kunskap att göra om den så att den uppfyller säkerhetskraven.
Men den lampa jag sett bilder på är ingen fin kristallkrona från 93, kanske du har mer info än vad jag har 😎
Den armaturen jag ser på bilderna är enligt mig något som absolut inte ska sättas upp i något hem utan att den fått ett godkännande att den uppfyller kraven som vi har här.
Jo det är e27, lampan är köpt från Urban Outfitters Home och finns flera butiker i Sverige med. Inte helt så utomjordiskt som andra verkar få det till i tråden. Många som köpt den och recenserat har använt e27 glödlampa från ikea, max 40 Watt står det eller LEDS Svante Svenson skrev:
Kollade vad UOH är för någotV Vera Ique skrev:
Spännande företag som tillverkar armaturer, möbler, textilier och så vidare.
Kanske ett dotterbolag till amerikanska ACME ( A Company Makes Everything) 😂
Precis som Zara home, H&M Home osv. Men mest ungdomar som handlar där…. Du verkar tragisk som ska dryga dig när någon bara frågar om hjälp✌️U Uffe A skrev: