Byggahus.se

Hjälp! Grannen vill såga min häck!

4k läst  27 svar

1. Talvan
    Medlem Nivå 4
    Mitt hus har byggt häck, granen är gammal. Han vill också fälla träd från min tomte för han säger det är farligt.

2. Talvan
    Medlem Nivå 4
    Han är inte så snäll det är vad jag tror

• Laddar…
  3. Talvan
    Medlem Nivå 4
    Jag tror den hetar rhodondron

4. yonna
    Medlem · Nivå 14
    Den har litet, kompakt rotsystem och är lätt att flytta, även när den är äldre. Flytta de plantor som växer på grannens mark in på din tomt.

5. L
    Medlem Nivå 7
    Min gissning är att grannen då kan ta bort de delar som står på grannens tomt, kanske ni då kan komma överens om att du kan få de delarna och plantera dem på din tomt?

6. Talvan
    Medlem Nivå 4
    Men han vill ta bort den nu!

7. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 16
    Du kan inte lägga upp en bild på häcken?

• Laddar…
  8. N
    Medlem Nivå 14
    Om nu grannen är så dum i huvudet så säg att du gärna flyttar den om grannen hjälper till att gräva (i den frusna marken).

Grannen kan ju inte räkna med att få bara kapa av den, det tar ju inte bort den, då kommer den växa upp igen. Enda sättet att ta bort den är att gräva upp den och det lär vara svårt när marken är frusen.

Om du meddelar grannen att du kommer flytta häcken i vår, så snart det går att gräva i marken, så tror jag grannen får väldigt svårt att göra mer. Om grannen efter det bestämmer sig för att såga ner häcken så lär du kunna kräva skadestånd. Grannen måste ge dig chansen att flytta på den och lär får väldigt svårt att motivera att det skulle behöva ske mitt under vintern (särskilt om häcken fanns där när ni flyttade in).

9. V
    Medlem · Nivå 8
    Köp grannes hus så är problemet löst!

10. Talvan
    Medlem Nivå 4
    Swisha pengar så gör jag det!

11. O
    Medlem Nivå 3
    Hur har det gått med tomten och granen?

12. M
    Medlem Nivå 3
    Hur har det gått?

13. Talvan
    Medlem Nivå 4
    Inget har hänt... det är typ stand still och allt verkar vara glada just nu

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka