3 948 läst · 22 svar
4k läst
22 svar
Hjälp byte av gjutjärnsbrunn
http://www.faluplast.com/sv/golvbrunn/golvbrunnrsk-711360775mm__866
Borde ju funka i denna sits?
Borde ju funka i denna sits?
Allt går men då måste jag bila ut en hel del mer kommer för nära väggen annars. Sedan måste jag kapa stammen och köra skarvmuff. Anledningen var att huset verkade hamna lägre ned i marken än vad det skulle. Och då hamnade golvbrunnarna i källaren för lågt ned i förhållande till kommunens ledningsnät.Pherra skrev:
Har kollat lite på denna brunn tidigare. Misstänker dock att jag måste kombinera med en 45 böj för att få upp denna i golvnivå. Och då kommer den troligen för nära väggen igen.Pherra skrev:
Kanske en dum fråga men varför ska man undvika en förhöjningsring? I träbjälklag kan jag förstå men i betong?

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 15 578 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 15 578 inlägg
Sedan en annan tanke fungerar alla tätskiktsfabrikat denna brunn? Står ju specat på deras sida en handfull.Secharpun skrev:
Purus lär ju fungera typ till alla. I och med uppstigade markfukt så kommer jag använda en produkt från Kiilto alternativ Cemflex HEY'DI
Redigerat:
Förmodligen har jag fått i mig några för många öl för bruka buga å bocka mig till krillemans lösningar men i detta fallet begriper jag inte riktigt nåt..ta allt jag skriver å lägg på en ca: 1 promille i mina svar 😂
Är verkligen ingen nasaforskare men borde ju gå att få upp brunnen till lämplig nivå med denna brunn!?
Är verkligen ingen nasaforskare men borde ju gå att få upp brunnen till lämplig nivå med denna brunn!?