Hej,
Bygglovsansökan är inne för att bygga ett 1.8m högt plank runt 3 sidor av tomten.
Södra sidan av tomten vätter mot grannens långa skaftväg, hela sidan är 28m lång men har 2 tråd i vägen så modulerna kommer bli 5m, 4m, 17m. I ena änden av 17m delen finsn möjlighet att färtsa i fasaden på ett uthus. Marken är plan.
Östra sidan är 20m,teoretisk möjlighet att använda ett träd för infästning. Det som oroar mig är att det är ca 40cm stödmur till grannen som är 'nedanför'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Norra sidan är 23m, inga direkta saker att fästa i. Här är ca 70cm L-fundament ner till grannen, mindre orolig för denna sida än den östra.
Logga in
Skapa konto
Själva planket är i draft-läget och ser ut såhär. Det finns en del gjutna plintar sedan något tidigare steket, de sitter som berget, så jag kommer att använda dem - förutom de jag själv måste fixa. Det närmsta en ritning på planket jag har idag är nedan:
Logga in
Skapa konto
Jag är livrädd för att planket ska luta om något år eller förstära stödmurarna. Tar tacksamt emot alla tips, hur jag ska resonera, och ftramförallt gällande bärighet och hur stora plintar, och tätt, jag måste tänka...
Moderator: Jag har skapat tråden i Altan & Uteplats forumet istället. Du får gärna ta bort den här