Byggahus.se

Hjälp att kolla om materialpriser är ok?

3k läst  34 svar

1. J
    Medlem Nivå 1
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_9652.jpg

Hej!
    Fick efter flera månaders tjat sista delen av elektrikerns räkning efter totalrenoveringen av vårt nyköpta men gamla skruttiga hus, och den var en hundratusen mer än vad vi räknat med ��. Det är möjligt att den är helt korrekt. Mitt problem är att det är helt omöjligt att kolla. Det lutar ju åt att bara betala, men eftersom jag inte heller fått några följesedlar på materialkostnader undrar jag om nån har lust att kika på specen ovan. Ser priserna normala ut (alltså inköpen löper över fem sidor in alles). Vore skönt att veta att de inte drar upp fakturan mer än nödvändigt i alla fall.
    Allt gott
    Torparn

Redigerat 5 mar 2017 21:29
  2. J
    Medlem Nivå 1
    Är alla uttag och liknande Schnider Exxact serien?

3. J
    Medlem Nivå 1
    Är alla uttag och liknande Schnider Exxact serien? Samt är priset som syns per styck eller total?

4. K
    Medlem · Nivå 10
    Hoppas du fick behålla verktygen som är fakturerade, bl.a. stegborr och dosfräs.

5. xibeca
    Medlem · Nivå 5
    Hej!

En fråga bara. Skrev ni något avtal innan eller blev det bara löpande räkning?

6. J
    Medlem Nivå 1
    Ser när jag kollar noggrannare att det måste vara priset måste vara per styck. Ser onekligen otroligt dyrt ut enligt mig...

7. K
    Medlem · Nivå 10
    Och det är väl ex moms?

8. J
    Medlem Nivå 1
    Nej, vi har renova vita i plast som strömbrytare....och ej, jag är ju helt lost, schneider exakt??? ser inte ens på specen, kan ju vara någon enstaka grej t badrummen eller så???

9. J
    Medlem Nivå 1
    japp, ex moms

10. J
    Medlem Nivå 1
    Nix, jag är helt medveten om att det antagligen bara är att betala.

11. E
    Medlem Nivå 12
    Nja. Dessa priser är i överkant. Vilken elektriker tar betalt för stegborr och hålsåg? Om det inte är extrem många hål...

Strömbrytaren som din elektriker tar 203 kr/st hade du fått köpa av en schysst elektriker för ca 120 kr

12. K
    Medlem · Nivå 10
    Hur stor blev materialkostnaden totalt?

13. J
    Medlem Nivå 1
    Och kabel, EKRK för 50 kr/meter? Kostar 15-16 kr/meter när man köper själv....

14. P
    Medlem · Nivå 10
    Hur många gånger har elektrikern varit på plats egentligen?
    37 x250kr i transport, det är ju nästan 10000kr + moms för bilkörning?

Plastfickor för 25kr/st?

15. U
    Medlem Nivå 6
    En av få saker som verkar "billiga" är dosfräsen, men jag gissar att du inte fick behålla den...