Hej,
Har denna gamla härliga Cd-spelaren som jag tappat bort sladden - däremot har jag en sladd som passar, så nu till frågan: kan jag anväda den utan att sabba cd-spelaren eller bränna ned huset?
Tusen tack! 🙏
Har denna gamla härliga Cd-spelaren som jag tappat bort sladden - däremot har jag en sladd som passar, så nu till frågan: kan jag anväda den utan att sabba cd-spelaren eller bränna ned huset?
Tusen tack! 🙏
Ingen bild. Men är den för vanlig anslutning till ett vägguttag och den extra du har passar så plugga in. På CD-spelarens baksida eller under så står det kanske 220 V då den är gammal. 230 V idag är samma sak.Andrk skrev:
Tack! Glömde såklart lägga till bilden men lagt upp nu 🙈😅 ja, precis -220V på CD-spelaren men står 250V på sladden?J jonaserik skrev:
Den sladden du visar, är en s.k rakapparatssladd, alla dessa typ passar rakt in. Finns för det mesta till transistorradioapparater och andra elapparater som inte ska ha jord till sig, om det inte är en specialkontakt som inte går att vända till objektet.Andrk skrev:
Ok det funkade! Tusen tack - synd bara att utmataren av cd-skivan inte funkade hehe (däremot satt det en CD-skiva i (jack johnson) som funkade att spela). Blir till att skapa ny tråd om hur man lagar en gammal cd-utmatare
trevlig kväll alla
Jag skulle gissa att utmataren har en drivrem som gett upp med tiden. Ibland kan det funka att sticka in något (slö kniv eller trästicka eller liknande som inte skadar ytorna) vid släden och hjälpa den ut mekaniskt efter man tryckt på knappen.Andrk skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp att avgöra dimension på limträbalk
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hjälp att avgöra hur mycket jag kan belasta mitt golv
Golv -
WC-lås, hjälp att avgöra vilken typ jag har
Badrum -
Behöver hjälp att avgöra om denna vägg är bärande.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp mig att avgöra
Byggnadsvård