Byggahus.se

Hittade vapen under köksrenoveringen

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 10
  2. M
    Senilingenjör · Nivå 7
    Var det verkligen ett så oväntat fynd? M-falangen är ju starka på Söderkulla. K-falangen brukar svänga förbi och avlossa lite skott å och då så en puffra för självförsvar kan ju alltid vara bra att ha.

Med vår korkade polismakt så blir väl de som hittade pistolen åtalade för vapenbrott, de har ju faktiskt haft den i sin ägo, om än ovetandes...

3. V
    Medlem Nivå 1
    Hittade en flaska brännvin (1liter) bakom en regel då jag renoverade källaren. Huset från 1920 vet inte hur gammalt brännvinet var. Flaskan var bara urdrucken till hälften så vi provade brännvinet. Det var helt ok:)

4. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    En kompis till mig hittade ett gevär gömt/inbyggt i ett blindutrymme när de renoverade sin bostad i stockholm.

Det var dock ett gammalt mynningsladdat gevär för svartkrut, som jag tror man får ha utan licens, så någon risk för åtal för vapenbrott blev det nog inte där.

Jag har faktiskt glömt att kolla vad som hände sen, jag tror det pratades om att bara lämna in det på polisstationen för att bli av med det.

5. BiFuel
    Medlem Nivå 14
    M- och K-falang? Förklara för mig som bor på landet :)

6. jac
    Medlem · Nivå 14
  7. T
    Medlem Nivå 4
    Hittade ett kolonnrör utav glas undangömt på vinden i förra huset från -25, har inte testat det (ännu).