1 008 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hitta telekabel - kan man mäta sig fram?
Har massa telejack som går i rör i väggarna. Har testat rycka i kablarna och lyssna men förstår inte hur de är dragna. Kan man haka på nått i ena änden och sen mäta i alla andra ändar, tills man hittar rätt? Tänkte använda vissa av rören till tp-kablar om möjligt.
Ja, det kan du göra.Johan1975z skrev:
De två nedersta är enligt standard inkommande och två översta utgående och stiftet mellan de två nedersta bryter kopplingen mellan vänstra och högra sidan.
I enstaka fall kan det även vara parallellkopplat, har du haft medhörning då du lyft telefonen på flera samtidiga ställen?
Men jag hade nog vara gjort som så att jag räknat med att det går att dra, ring en vän, öppna alla jack och dra.
Nog bäst du drar in en ordentlig dragtråd först så inte telekabeln går av.
vad kn man använda för instrument? Funkar det med nåt liknande som man använder till robotgrösklipparen. Telefonen är inte kopplad mot nätet längre. Det är många uttag så blir nog lättare om man först bara kan gå runt och mäta innan man drarE El-Löken66 skrev:Ja, det kan du göra.
De två nedersta är enligt standard inkommande och två översta utgående och stiftet mellan de två nedersta bryter kopplingen mellan vänstra och högra sidan.
I enstaka fall kan det även vara parallellkopplat, har du haft medhörning då du lyft telefonen på flera samtidiga ställen?
Men jag hade nog vara gjort som så att jag räknat med att det går att dra, ring en vän, öppna alla jack och dra.
Nog bäst du drar in en ordentlig dragtråd först så inte telekabeln går av.
Du kan ta en vanlig dummer.Johan1975z skrev:
Det till gräsklipparen bör fungera också.
Så länge det är seriekopplat enligt standard och hur är status på inkommande, ingen spänning där?
Så kan du ta en eller två gamla teleproppar och skicka och eventuellt ta emot signalen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Moderartor, ta bort denna tråd tack (dublett och jag hittar inte ngn Ta bort-funktion)
Vatten & Avlopp -
Urladdad 415X - hittar inte laddstationen
Robotgräsklippare -
Hitta o-ring till spindel/insats Gustavsberg utkastare
Vatten & Avlopp -
WiFi fungerar men inte ethernet (ingen DHCP-server hittas)
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Var hittar man en snortunn o-ring? Rädda duschblandaren!
Vatten & Avlopp