Hej,
Jag är helt grön på detta. Vad ska jag söka på för att hitta en kommod/tvättställ som passar vårt handfat?
Våra handfat har rören likt bilden nedan och detta gör att ingen av de kommoder som säljs på tex IKEA passar då de är designade för handfat med rör som är dragna bakåt mer in mot väggen.
Hos IKEA ser alltså alla kommoder ut enligt nedan.
Jag är helt grön på detta. Vad ska jag söka på för att hitta en kommod/tvättställ som passar vårt handfat?
Våra handfat har rören likt bilden nedan och detta gör att ingen av de kommoder som säljs på tex IKEA passar då de är designade för handfat med rör som är dragna bakåt mer in mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hos IKEA ser alltså alla kommoder ut enligt nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Vi har en kommod från Macro Design där den övre lådan är U-formad, alltså har en urgröpning för att få plats med ett vattenlås som är rakt under handfatsproppen. Det såg jag på många kommoder när vi skulle bestämma sånt för 2 år sen.
Men sen är det ju väldigt beroende av måtten. Handfatet ska vara lite större än kommoden så att vatten som rinner ner på utsidan ska droppa ner på golvet och inte rinna längs kommoden (mer eller mindre vattenkänsliga).
Men sen är det ju väldigt beroende av måtten. Handfatet ska vara lite större än kommoden så att vatten som rinner ner på utsidan ska droppa ner på golvet och inte rinna längs kommoden (mer eller mindre vattenkänsliga).
Jag drar liv i denna tråd igen istället för att skapa en ny. Köp av kommod är på tapeten igen. Enklast kanske är om jag byter ut vattenlås/avlopp som sitter monterad idag till ett som mer liknar bilden enligt IKEAS?
Så att man på så vis slipper såga i lådor etc.
Vilka delar ska jag söka efter för att få till det så likt som möjligt som IKEAs bild? Dvs där avloppet under handfatet går rakt bakåt, in mot väggen.
Så att man på så vis slipper såga i lådor etc.
Vilka delar ska jag söka efter för att få till det så likt som möjligt som IKEAs bild? Dvs där avloppet under handfatet går rakt bakåt, in mot väggen.
Det finns massor, sök på "vattenlås handfat" och titta runt...
Exempelvis detta:
- https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...vattenlas-och-tillbehor/vattenlassats-434399/
Exempelvis detta:
- https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...vattenlas-och-tillbehor/vattenlassats-434399/
Kommodvattenlås kan man söka på. Då får man upp modeller som passar kommod med lådor utan urtag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hitta ben till kommod på 2 ben?🙈
Badrum -
Gasbrännare, hittar inte passande gastub? hjälp tack!
Verktyg & Maskiner -
Hittar ej passande storlek rörisolering - lösning?
Isolering -
Glömde beställa karm till Innerdörr Öland från Hemfint (9*20) Var hittar jag passande karm kvickt?
Fönster & Dörrar -
Trubbel igen....typiskt...., hur hitta passande skruvfäste till detta ?
Badrum