U
Jag har Bäve med tre ljuskällor och den går att dimmra. Köpte en för att bygga om så den skulle gå att dimmra, men när jag skruvade isär den så stog det på drivdonet ”trailing edge dimmable” instansat i plasten. Även fast det står på Ikeas hemsida att den inte går att dimmra.

Är du sugen på den med 5 st så är det värt att åka till butiken och öppna förpackningen och titta vad det står på drivdonet. Tror den med 5 spotar drivas av dubbla dirvdon så det kan va annorlunda än den med 3.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Intressant! Jag har en Bäve med 5 ljuskällor på landet men har inte provat att dimma den. Nu ska jag ha en bra spotlight i köket hemma så det passar bra att testa med en Bäve även där.

Redigerat:
U
ClasseClas ClasseClas skrev:
Intressant! Jag har en Bäve med 5 ljuskällor på landet men har inte provat att dimma den. Nu ska jag ha en bra spotlight i köket hemma så det passar bra att testa med en Bäve även där.
Jag är inte helt säker men jag tror de har uppdaterat drivningen i den nån gång sen den först kom ut. Har för mig att jag läste det någonstans när jag skulle bygga om den vi köpte, att ett av sätten att Moda inte gick efter ett visst år. Men har du en så är det ju bara att kolla på den först :)

Då ska jag kolla lampan på landet från 2021 och ta hem den om den är dimbar.

U
jag köpte vår i januari, så det är den senare varianten som är dimbar, den första tror var inte det. Men att Ikea inte har ändrat informationen på hemsidan, iaf för 3 lamps modellen.

U Utsliten och utdömd skrev:
jag köpte vår i januari, så det är den senare varianten som är dimbar, den första tror var inte det. Men att Ikea inte har ändrat informationen på hemsidan, iaf för 3 lamps modellen.
Aha, jag fattade fel.

Update: Jag fimpade IKEA-spåret främst pga ljuskällorna bländar en del och att jag ville vara 100% säker på dimringen.

Det fick istället bli en Hidealite Focus Track Micro Kit extrautrustad med Honeycomb Focus, ett bikakeraster som bländar av ljuset ännu mer.
https://www.hidealite.com/sv-se/produkter/spotlights/tracklight-1-fas/focus-track-micro-kit-_-662598
https://www.hidealite.com/sv-se/produkter/tillbehor/tracklights/honeycomb-focus-_-662610
Hidealite Focus Track Micro Kit med vit finish, tre justerbara spotlighter på skena, mot grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hidealite Focus Track Micro Kit spotlight med Honeycomb bikakeraster som minimerar bländning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.