Byggahus.se

Hilfe! Cylinda tvättmaskinsdörr sitter fast

1. C
    Medlem · 17 inlägg

coach

Medlem
    Håller på och tvättar och nu vill luckan inte öppna sig >:(

Öppnas med knapp, men det händer inte ett jota, suck...
    Har tittat på deras hemsida, och under vanliga frågor fanns just denna fråga (vanligt problem el?...). Där står det så här:

"Fråga: Luckan går ej att öppna.
    Svar: Har maskinen tömt vattnet? om inte, öppna silen och töm. kontrollera sil och pumphus. Det finns ett nödöppningshandtag vid silen. Lossa skruven som håller det och dra i handtaget. Om detta ej går, tillkalla service."

Då till min fråga, vart sitter silen?! Och vad är ett pumphus?... Nu tror jag iofs att den faktiskt har tömt vattnet.
    Jag ser inget nödöppningshandtag, har försökt med deras kundservice men den var inte öppen på helger *stön*
    Jag kan inte tillkalla service då maskinen inte är min och jag inte är hemma...

Om det är till någon hjälp så är det en frontmatad 2-11.

2. E
    Medlem · 1 240 inlägg

El_-micke

Medlem

Re: Hilfe! Cylinda tvättmaskinsdörr sitter fast

är det inte ensockel längst ned på maskinen som är fäst med 2 plast skruvar/eller med clips innan för där sitter silen"som skall tömmas regelbundet ;)" och en plast ring att nöd öppna luckan med

3. C
    Medlem · 17 inlägg

coach

Medlem

Nope...

Det är en hel front, längst ner på den i högra hörnet sitter någon sorts lucka integrerad, i storleken ca 8x10 cm, som inte går att öppna. Den är helt slät och går varken att öppna genom tryck, pill, vänliga ord el våld och svordomar :p

Baksidan av maskinen har en heltäckande plåt, där några slangar kommer ut, och inget mer än så. Sidorna är helt släta. Ovansidan ser jag inte, då det står en torktumlare på den, men jag gissar att den är helt slät den med...

Man kan bli galen för mindre...

4. G
    Medlem · 71 inlägg

GasGlad

Medlem

Det är den luckan du skall öppna, du får sticka in en mejsel eller liknande för att trycka in "plastpluppen"
    http://extranet.elektroskandia.se/s...24C1256F490006C803/$File/Tvättmaskin 2.11.pdf
    Sidan 18

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.