Byggahus.se

Hikvision kamera Övervaka kameran på 2 ställen går detta?

1. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    Detta måste väll gå? Problemet är ju när man regga kameran på hikvision hemsida. Så logga man ju in genom IP nummret.. hur gör man för att kunna övervaka kameran på annan bostad också? Tacksam för svar

2. Peter2400
    Medlem · Västkusten · 5 267 inlägg

Peter2400

Medlem
    Menar du att du vill kolla på 1 kamera från olika platser?
    Det går givetvis, vad är det som inte funkar?

3. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    Ja det menar jag. Men hur ställer man såfall in det ?Kamerorna som man reggar gör man ju till ett specifikt IP nummer för att komma in på hikvisions hemsida. Har läst mycket men ej hittat någon lösning

4. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    Reggade kameran idag. Går ju då in på webben ock skriver mitt IP nummer så hoppa ju hemsidan upp sen loggar man in och följer live.. men detta funkar ju bara på mitt hemnätverk där jag är nu

5. Erik Hellgren
    Elektroniktokig · Åkersberga · 458 inlägg

Erik Hellgren

Elektroniktokig
    Du behöver en ddns tex dyndns
    En tjänst som omvandlar din publika IP-adress (som säkert ändras ibland till) till något som går att komma ihåg o som inte ändrar sig.. Dålig på hik, men relativt säker på att de har en egen sån tjänst i både kameror o nvr'er

6. Peter2400

Peter2400

Medlem
    Jag har skapat ett konto och lagt till mina kameror på hik-connect.com, sedan använder jag appen Hik-connect.
    Att gå in direkt på kamerans ip fungerar givetvis också när man är hemma.

7. RilleRock
    Medlem · Skåne · 2 360 inlägg

RilleRock

Medlem
    Mest stabilt när jag gör det till kunder brukar vara att lägga till enheterna manuellt i respektive fabrikts app och portforwarda i kundens router som jag kopplat till en ddns på tex free-ip.com för att komma åt det utanför lan.

• Laddar…
  8. S
    Medlem · Stockholms · 1 826 inlägg

sunqan

Medlem
    Är det inte kamerans ip du reggar? Allt på ditt hemmanätverk har sannolikt samma publika ip.

• Laddar…
  9. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg

Man måste ju öppna upp portar i routern. Jävligt krabbigt. Riktigt stort handikapp om man ej kan följa kamerorna på en annan plats. Har kollat här men är inte duktig på datorer och nätverk

10. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    192.168.1.117

Det är det enda ja skriver in i min webbläsare så kommer ju inte på hikvision sedan skriver ja in min kod... men detta IP funkar ju bara här hemma och inte med annan IP adress. Så avancerat de här

11. Peter2400

Peter2400

Medlem
    Det är nog enklare för dig att följa den hör guiden, då behöver du inte öppna några portar i routern.

12. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    Ska prova de ikväll om de funkar. Tack så länge

13. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    Gjorde som honom där. Men när ja ska skriva in serie nummer så hittar den inte. Ja kör med wi-fi. Han i videon lan jas krav samma inställningar fast wlan. Märkligt

14. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    Obs glömde en siffra på bilden. Tråkigt när det strular

15. Vulcan61
    Medlem · 675 inlägg
    tror ja fick en kina version, fick skapa eget verifikationsnummer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.