Jag behöver hjälp att lokalisera det "manuella överhettningsskyddet" för ett Heru S FTX-aggregat...

Jag fick ett larm för "Eftervärmare överhettad..."

I Drift och underhållshandboken hittar jag detta:

Orsak:
- Överhettningsskyddet i den elektriska eftervärmaren har löst ut.

Åtgärd:
- Kontrollera om det manuella överhettningsskyddet i den elektriska eftervärmaren har löst ut. Återställ det manuella överhettningsskyddet och återställ larmet.

Men, jag hittar inget manuellt överhettningsskydd uppe på aggregatet... Någon som vet var det sitter?

s.74 -
http://fsp.ostberg.com/products/fro...nt/3643/771/heru-90-t-ec2-replaced-by-100-tec

C
På mitt Heru 130 sitter en röd knapp på själva värmaren, dvs du måste öppna serviceluckan (där du byter filter).

Kolla sida 27 i manualen.

• Gilla
WestbergA
  • Laddar…
K
Jag har en Heru 90S EC och som nämnts ovan så är det en röd knapp som ska tryckas in. Det finns väl lite olika modeller, men på min 90S så har den en helt separat eftervärmare som sitter som en kanalvärmare cirka 75cm nedströms efter själva FTX-aggregatet, innan luften går in i huset. Så min knapp sitter inte där man byter filter. Kanalvärmaren är ju isolerad på utsidan så jag måste peta bort bort isoleringen för att komma åt knappen.

Jag fick ett sådant larm för ett eller två år sedan. Jag trodde att elementen i kanalvärmare kanske hade för mycket damm och smuts på sig och att det var därför det överhettade. Gjorde mig besväret att demontera kanalvärmaren helt för att göra ren den men då upptäckte jag att den var helt ren invändigt! Den sitter ju direkt efter F7-filtren och uppenbarligen har de funkat riktigt bra för jag tror att den hade suttit i 8 år då i kanalen. Tryckte in röda knappen och resettade fjärrkontrollen, som tur var har det aldrig kommit tillbaka (än).

• Gilla
WestbergA
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.