Hej

Flyttade till ett hus på landet med det här systemet. Värmeväxlaren har aldrig funkat. Har haft rotorstopp larm hela tiden när det blir kallt ute. Men värmen i själva aggregatet var stängt så den är på as we speak men värmeväxlaren funkade inte alls. Jag läste på forum att nån hde samma problem och felet var på höger vänster inställning. Jag har bytt det från vänster till höger och nu värmeväxlaren snurrar men det står på fjärren att den är på 18%-19% och ibland den hoppar till 20 men det blir rotorstop igen. Vad gör jag för fel?eller vad är det för fel?

• Hand håller en fjärrkontroll med digital display visande låg effekt och temperaturer i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Syns att växlaren inte går tillräckligt. Avluften ska vara kallare nu skiljer det 1°C.
Se till att få den åtgärdad så slipper du elvärmaren.

Felsök varför rotorn inte snurrar, kolla så stiften i kopplingen till motorn sitter i som de ska.
Jag hade samma problem, ena stiftet hade hoppat ut och fick rotorlarm när den inte kunde snurra.

Eller så slirar remmen (ganska vanligt problem).

Öppna aggregatet när den går och får larm.
Garanterat går rotormotorn men remmen slirar så det står stilla.

Du vill inte köra med elvärme, käkar mycket watt :)

• Gilla
Tompa_H
  • Laddar…
Tack för hjälpen allihopa. Jag kommer att uppdatera när det är fixat.

• Gilla
Runnis
  • Laddar…
Det var rotorn som gick sönder, har köpt och installerat en ny men jag läste här att det går o fixa med att byta hjullager.
Tack så mycket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.