Hej!

Vi har ett äldre hus med en oisolerad källare där vi har tänkta att göra ett av källarrummen till ett hemmagym.

Vi har betonggolv i rummet idag men skulle vilja lägga någon form av gummimatta på golvet, likt den typen man ofta ser på gym

Har hittat mattor av den har modellen
https://cdon.se/sport-outdoor/traningsmatta-12-pack-svart-p40597108 men är rädd att det kommer dra till sig mycket fukt om man lägger den rätt på betonggolvet.

Tänker att det optimala skulle vara bra ha en matta med hål i så att den kan andas? Är det någon som har gjort någon liknande lösning och i så fall kanske har tips på var man kan hitta en bra matta/underlag?

Jag har källargym, även om väggarna är lite isolerade. Brukar vara kring 10 grader där nere om värme inte är på. Nu har jag dock igång ett element så det blir ca 20.grader. Jag har lagt ut en "uterumsmatta", alltså en heltäckningsmatta med plastbitar undertill så den blir lite upphöjd och eventuell fukt kan torka ut. Köpt på Bauhaus. Det blir varmt o gott att gå på i strumpor och ingen risk det blir instängd fukt. Såna gymmattor kan du sedan lägga ovanpå men tycker det räcker där du ska ligga på golvet t ex.

• Gilla
PatrikJ91
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.