Byggahus.se

Helrenovering av badrum i bostadsrätt (med bilder)

1. M
    Medlem Nivå 3
    Badrumsrenoveringen är nästan klar nu så jag tänkte lägga ut lite bilder på resultatet. Skickar även med två bilder på hur det såg ut när det gamla revs ut. Badrummet består av följande:

- Klinker "Black Ardesia" 30x60
    - Kakel vit matt 30x60
    - Badrumsskåp med handfat och spegelskåp, Hafa Passion Square (handtagen ej monterade än)
    - Blandare Gustavsberg Scandic 03
    - WC Gustavsberg ArtiC
    - TM+TT från Siemens
    - Badkar "Projecta" från Jacuzzi (det enda vi behöll från det gamla badrummet)

Förutom detta har vi låtit sätta in golvvärme (såklart) men inte ordnat riktig takbelysning än. Funderar på nåt i kristallkrone-stil för att bryta av mot det strikta svart-vita. Fogarna i golvet är mörkgrå även om de ser ljusa ut på bilderna pga byggdamm från renoveringen. Någon som har tips på hur man bäst får bort dammet från fogarna? Jag har försökt skrubba med rengöringsmedel etc utan resultat...

2. Syrran
    Medlem Nivå 2
    Mycket smakfullt! Jag skulle försöka undvika handtag på skåpen och satsa på en "push-open"-funktion istället för att bibehålla den rena enkla stilen.

3. T
    Renoverare Nivå 14
    Ser ut att vara lådor...

4. M
    Medlem Nivå 3
    Tack för din kommentar! Som Thomas skriver så är det lådor så push open är tyvärr inte ett alternativ. Annars håller jag med dig om att det skulle varit snyggt att behålla "handtagslöst".

Ingen som har bra tips på hur man rengör fogarna?