Vi håller på att bygga garage mot huset, och den plattan kommer att vara lite under husets platta. Innan jag gjutigt formen (vilket kanske tar ett par veckor) är undersidan av sulan blottad.

Och på andra sidan väggen ska vi ha carport med stenbeläggning. Den är också blottad fram tills det att jag lagt stenmjöl och sten där, vilket lär ta än längre tid. (Semestern är bokad.)

Ska jag "passa på" att förstärka inser sulan på något sätt? Gräva ut hörnen och stoppa in betong-plattor och expanderbetong?

• Blottad husgrund och garageplatta under konstruktion med grussäng och duk vid byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betonggrund av hus med synlig undersida och grävd mark inför garagebygge.
    Skapa konto
  • Byggplats med en nylagt grundplatta och grusad yta intill en tegelhusvägg, i förberedelse för garage och carport.
    Skapa konto
J
Det är nog bra med järn i plattans ytterkant och in, så den kommer att häng kvar, det med att gjuta en till platta, ankra då med järn i husets platta, dom ska stå ut i ca 45 grader för att inte dras rakt ut och ca 30 cm in i båda plattorna, gärna med en krok i den nya

Jag hade tänkt hålla det som separata byggnader med separata plattor, vägar och tak. Ifall det nya sätter sig. Jag är mest orolig vad jag ska göra med huset på framsidan där det ska vara en carport och ingen angränsande platta...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.