Hej alla! Mitt badrum blev renoverat 2012. Då satte föreningen in en duschkabin som vi några år senare tog bort, nu duschar vi i den hörnan och har duschdraperi. För några år sedan så upptäckte jag ett hål i fogen vid golvet bakom röret som går ner i golvet från handfatet. Finns även två små hål i fogen där vi duschar, men nu har jag även upptäckt att det är lite blött i fogen en bit ifrån där vi duschar. Vad kan detta bero på? Någon som vet. 🙏 Skickar med bilder och video.

• Badrum med vitt kakel, svart golv och duschdraperi. Synliga rör vid handfat, cirklade områden visar fuktskada i fogarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är troligtvis för dålig lutning mot golvbrunnen så att vattnet rinner bort från brunnen mot tvättstället. Det ser nästan ut som dom lar lagt ett väldigt plant ytskikt nästan tänkt för att det enbart skall vara för en duschkabin alt badkar. Du behöver ju inte lika mycket lutning om vattnet samlas upp i en kabin och skickas direkt till avloppet.

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Det är troligtvis för dålig lutning mot golvbrunnen så att vattnet rinner bort från brunnen mot tvättstället. Det ser nästan ut som dom lar lagt ett väldigt plant ytskikt nästan tänkt för att det enbart skall vara för en duschkabin alt badkar. Du behöver ju inte lika mycket lutning om vattnet samlas upp i en kabin och skickas direkt till avloppet.
Tack för svar! När vi duschar har vi en duschsarg så inget vatten rinner bort från duschen förutom om det kan stänka lite. När vi hade duschkabinen så var det egentligen bara glasväggar som var fästa i väggen så då stod vi direkt på golvet och duschade.

Troligtvis är det dålig lutning även under plattorna. Vattnet rinner ner mellan plattorna och om det är dålig lutning alt motlutning så rinner vattnet från duschhörnan bort från brunnen.

Troligtvis är det dålig lutning även under plattorna. Vattnet rinner ner mellan plattorna och om det är dålig lutning alt motlutning så rinner vattnet från duschhörnan bort från brunnen.
Okej, vad beror hålen på? Dåligt arbete med fogningen?

Det kan jag inte svara på, men min gissning är att vattnet försöker hitta vägar upp och har då hittat ställen där fogen satt lite sämre.

Det kan jag inte svara på, men min gissning är att vattnet försöker hitta vägar upp och har då hittat ställen där fogen satt lite sämre.
Ja okej. Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.