1 298 lĂ€st · 4 svar
1k lÀst
4 svar
Hej! Jag vill renovera ett gammalt torp/garage till en konstnĂ€rslyađ. Hur rita sina tankar till en byggbar plan?
Huset Àr byggt nÄgon gÄng 1920-1930 talet. Huset Àr pÄ tvÄ plan och har varit en arbetarbostad, hÀsstall och bilgarage. Huset har en betonggolv utan grund.
Ingen inkommande vatten, ej heller toalett. Förra Àgaren tÄg med sig vedspisen.
I över vÄning finns tvÄ rum varav den ena har lutande golv med anledning av kyla. Jag ville renovera nedersta planen till en öppen kök/allrum med orangeri vid sidan och översta plan till sovrum. Hur ritar man detta?
Ingen inkommande vatten, ej heller toalett. Förra Àgaren tÄg med sig vedspisen.
I över vÄning finns tvÄ rum varav den ena har lutande golv med anledning av kyla. Jag ville renovera nedersta planen till en öppen kök/allrum med orangeri vid sidan och översta plan till sovrum. Hur ritar man detta?
Bilder hade underlÀttat!
Torp frÄn den tiden Àr inte helt enkla att öppna upp dÄ mÄnga av vÀggarna Àr bÀrande. Men som sagts innan bilder o ritningar behövs.
Liknande trÄdar
-
Hej!Jag skall renovera mitt badrum,badkarsblandaren Ă€r frĂ„n 80 talet.Tog mĂ„ttet cc40mm,utanpĂ„liggande rör.Vilken blandraren skall jag ha.đ€
Badrum -
Har ni Äsikter om min nya planlösning i H-hus?
Planlösningar -
Hej, vi köpte ett hus, 50-talshus ,vÀrmeolja som gÀller, vill gÀrna lite förslag vad Àr bÀttre vÀrme att installera ? Ser ut dyrare med bergvÀrme??
Fritidshus -
Loggbok - Total nybörjare börjar renovera 70-talsvilla
Socialt & Projekt -
Skomakarvillan i Mölndal renoverades varsamt
Artikelkommentarer