T Tiina Lai skrev:
Brunnen är typ 20 år och ett bortskym på 60 m
Allmän information eller har du nån fråga?

S Järnspett skrev:
Allmän information eller har du nån fråga?
Finns det ett företag som besiktar och kan täta brunnen i Stockholms området som du kan rekommendera?

T Tiina Lai skrev:
Finns det ett företag som besiktar och kan täta brunnen i Stockholms området som du kan rekommendera?
Dom flesta brunnsborrare klarar att åtgärda ytvatteninträngning om det är möjligt. Så leta reda på borrare och fråga.

J jonaserik skrev:
Dom flesta brunnsborrare klarar att åtgärda ytvatteninträngning om det är möjligt. Så leta reda på borrare och fråga.
Jag hade en vattenanalysfirma hos mig och han rekommenderade bara filter för humus och radon. Kostsamt och ingen garanti på att missfärgningen försvinner. Vad tror du, om vi borrar djupare kan det hjälpa?

Att borra djupare är tveksamt om det hjälper. Klart dom vill sälja sina grejer. Du skriver "" bortskym "" vad är det.
Hur mycket vatten finns det ? Vet du på vilket djup pumpen är på ? . Har det alltid varit så- ? Det kan vara så att det läcker in ytvatten mellan foderrör och berg eller i sprickor i berget. I bland går det att sätta en manschett i hålet nedanför inträngningen och det fungerar hos en del. Det är en gummiblåsa som sätts ner och trycksätts så det blir tätt mot väggarna i hålet.
Borrarna vet om detta , så ring runt och tala om ditt problem, ingen kan på distans säga något, utan besök på plats är ett måste.

• Gilla
Christer G.V.
  • Laddar…
Tack, då gör jag så

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.