Byggahus.se

Hederlig Bygg AB Ängelholm.

1. B
    Medlem Nivå 1
    Hej.

Jag har ett per större projekt i mitt hus på gång.
    Är det någon som har erfarenhet av Hederlig Bygg i Ängelholm?

Tacksam för svar.

mvh // Bollplanka

2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Nej, ingen erfarenhet, men det är inte ett AB, det är en enskild firma (= en privatperson).

3. nimhed
    Medlem · Nivå 12
    Det låter ju hederligt ;)

4. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Nu råkar mannen ha detta namn, så om han är hederlig eller ej, tror jag inte har att göra något med firmanamnet.

5. H
    Medlem Nivå 8
    Bara namnet skulle få mig att passa mig. Måste man betona att man är hederlig så luktar det skumt...

6. nimhed
    Medlem · Nivå 12
    Heter han Hederlig?

7. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    JA!

8. nimhed
    Medlem · Nivå 12
    :)
    Det förklarar ju saken. Jag var annars inne på samma sak som Hubbe2.

9. O
    Medlem Nivå 12
    Med, som det verkar, en mycket låg omsättning i intervallet 100-150´det senaste året och året innan långt under det.
    En registrerad firma sen 14 år men som inte momsregistrerats förrän 2011 vilket naturligtvis kan bero på att man köpt ett färdigt vilande bolag.

Tja, jag skulle nog tagit, för mig, kända referenser innan jag skulle gått på det och inte förskottsbetalat. Men det kan ju vara en duktig nystartare, så mina kommentarer är varken ris eller ros för jag vet inget om firman mer än det man se officiellt.

10. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    Man kan inte köpa en enskild firma.
    Han kan ju ha varit momsreggad tidigare också?

11. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 15
    Men hur har han fått in "AB" i firmanamnet ? Heter han Anders+Bengt eller......

12. O
    Medlem Nivå 12
    Rätt, fingrarna gick snabbare än tanken. Tänkte på AB efter som det stod så i rubriken :surprised:

Men med låg omsättning de senaste två åren gör kanske trots allt att man vill se lite mer på företaget för att förstå vad dom verkligen har gjort tidigare.

Kan det sen vara en tillfällighet att man också hittar ett nystartat bolag i England med samma namn......?? Har egentligen ingen åsikt om det, för man jobbar kanske där också eller så har man någon annan anledning att ha en verksamhet registrerad i annat land.

http://www.endole.co.uk/company/09221024/hederlig-bygg-limited

(Jag har kanske lite konspiratoriska tankar så här på eftermiddagen och tänkte kanske för mycket på alla de bolag som man har sett i fuskbyggarna som offererat och visat upp en svensk firma och som sen fakturerat från en annan med samma namn i just England för att kunna dra med kundens pengar.);) ;)

Redigerat 16 feb 2015 15:34
    • Laddar…
  13. M
    Anonym
    Mig veterligen så finns det ett sätt att driva ett företag med samma ansvarssituation som AB fast utan att behöva betala de 50000 kr det kostar i eget kapital att starta. Man startar helt enkelt ett Ltd-företag i storbritannien och öppnar sedan en filial till bolaget i sverige. Vips så kan man utföra jobb där allt ansvar ligger på själva bolaget som juridisk person och inte på själva ägaren.

Behöver inte betyda någonting alls för eventuella kunder, men det känns som att skumraskrisken kan vara något högre än för EF eller AB eftersom man valt billigaste vägen att kunna ta jobb utan personligt ansvar.

De som vet mer om detta får gärna rätta mig om jag har fel...

• Laddar…
  14. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Bra grävt!

15. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    För att återknyta till Bollplankans "Jag har ett par större projekt i mitt hus på gång".

Vad är det för jobb du har tänkt dig?
    Och hur fick du tag i och fastnade för denne tämligen anonyme (snickare ?) ?

Ser att du har ställt samma fråga på Flashback också, så du verkar ju ganska angelägen.