Tömmer föräldrarhemmet. Köparna ville inte ta över virke som fanns så får gå med i containern med övrigt bla. Men är det ok att det sticker upp som det gör eller måste jag tömma ur?

En grön container fylld med trävirke som sticker upp över kanten, placerad framför ett gult hus med svarttakt i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brukar vara att inget får sticka upp över kanten

N
Jag vet inte svaret på din fråga men finns det faktiskt ingen granne som vill ha virket? Om inte annat duger det ju till ved.

Förr gick det bra om dom kunde få nät över.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
sätt en skylt som där står gratis virke på
det borde inte vara något problem att få den tömd,de lägger nät över

• Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Är det hela reglar?

Intet Intet skrev:
Är det hela reglar?
Ja absolut, kanon fint virke. Blandade dimensioner men långa. Men har sågat ner det värsta nu så tror det ska vara lugnt

Tyvärr inte aktuellt att springa runt och fråga grannar. Hade det varit på landet hade jag eldat upp det

Lasta av det bara. Det är ju mer eller mindre ett brott mot mänskligheten att slänga prima virke. Sätt en lapp på brevlådan så är det borta i ett nafs.

containern hämtad. han tryckte till det lite med lyftkroken och la ett nät över. vi konstaterade gemensamt att det var tråkigt att behöva slänga fint virke men men...

Måste och måste?
Förhoppningsvis log chauffören brett medans han tog en lov förbi sitt hus och lassade av materialet på väg till tippen.

• Gilla
useless
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Måste och måste?
Förhoppningsvis log chauffören brett medans han tog en lov förbi sitt hus och lassade av materialet på väg till tippen.
gärna för min del, blir lägre vikt = billigare i så fall och någon som blir gladare. men knappast sannolikt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.