Byggahus.se

Har priset på asfalt fördubblats?

1. J
    Medlem Nivå 3
    E
    Exakt, enligt lagen så är det förtal.

• Laddar…
  2. T
    Husägare · Nivå 10
    Till TS. Tack för att du lägger mina skattepengar på sånt här. Vänligt.

Vidare så frågar du om pris i första inlägget och sedan vägrar du komma med feedback på pris när du har facit. Tack för att du gör oss klokare.

För övrigt kan du ju skriva att det kostade 1 kr per kvm. Företaget väljer ju själva om de vill lägga asfalt för 1 kr per kvm.

Jag tycker det är lite otacksamt av oss andra att försöka hjälpa dig när man får skit tillbaka. Förhoppningsvis finns det väl karma.

PS, jag tyckte infarten blev väldigt bra. DS.

3. harry73
    Allvetare · Nivå 23
    Skulle en administratör lämna ut en av våra adresser till dig, kommer det att bli dryga böter enligt gdpr. Så håll oss gärna uppdaterade.
    Polisen får såklart begära ut uppgiften i vissa fall. Kontakta dom gärna, det kommer att bli det snabbaste ärendet någonsin.
    Men du lägger mycket energi på att övertyga att din uppfart inte är svart :crysmile:

• Laddar…
  4. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
  5. A
    Medlem · Nivå 18
    Och du ser inte att det skrevs för nästan ett år sedan, men du är kanske lite saktfärdig. :D

6. A
    Medlem · Nivå 18
    Nää, inte om syftet var att påtala att priset gällde svart asfalt utifrån att den kan finnas i flera färger:D
    Eller avsåg du något annat med "kanske var svart", jag tolkar det som färgen när jag läser tråden.

7. H
    Medlem · Nivå 12
    Kanske ska jonnyf passa på anmäla dig nu.

8. M
    Medlem · Nivå 9
    Kan inte sluta fnittra.....:crysmile:

9. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Det går bra, kön är dock rätt lång :crysmile:

10. j.f.s
    Elektroniktokig · Nivå 7
  11. M
    Medlem · Nivå 7
    Klart att det var färgen på asfalten som avsågs, finns ju grön asfalt som tex. NCC säljer.
    När vi ändå är inne på detta med att lägga asfalt på sin egna fastighet. Någon som vet vad som gäller om man ”råkar” asfaltera lite mer yta än bara på den egna tomten? Ibland så är ju inte tomtgränsen lika med kommunens väg, men man vill ju ogärna ha grus mellan sin egna asfalt och kommunens väg.
    Samma sak om tomtgränsen går lite snett så vill man ju gärna ha en rak anslutning mot vägen. Det kan ju vara lockande att asfaltera utanför tomtgränsen i många fall.

• Laddar…
  12. slaskman
    Medlem Nivå 8
    Tar inte fram popcornen, får bli vingummin idag.

• Laddar…
  13. Peter2400
    Medlem · Nivå 20
    Jag målade vår asfalterade uppfart svart
    700:- gick det på för 70kvm.

14. A
    Medlem · Nivå 18
    När man gräver fiber och privatperson gjort stensättning/asfalt/etc ut mot väg på allmän/kommunal mark har kravet varit att återställa som notering i grävtillstånd från åtminstone en kommun. Så om det görs för att förbättra infart så är det "nog" inget problem.
    Men osvuret är nog bäst beroende på plats och kommun.

15. J
    Medlem Nivå 3
    Vart har du läst att jag är kränkt? Det jag vänder mig emot är att folk ska förtala och göra sig lustiga på andras bekostnad om det är något du gillar så får det stå för dig. Det märks att den gamla hatsidan Avpixlat är nedlagd och hatarna har flyttat till den här sidan istället. Hoppas ni trivs med er nya hobby, själv har jag bättre saker för mig än att sitta och sprida hat på nätet.