Byggahus.se

Har ni ett "tänka-rum" ?

1. M
    Husägare · Jönköpings Län · 3 491 inlägg

MagHam

Husägare
    Nu blev det fart på debatten ;)
    Ett litet, litet frö av genusfrågeställning funkar alltid. (Rondellkörning och mellanösterpolitik också) .
    Nu är det ju ingen dålig egenskap att vara social heller. Skulle det vara så att kvinnor i genomsnitt är det, så är det ju ingen förolämpning eller anklagelse.

2. TeroM
    Renoverare · Täby · 3 011 inlägg

TeroM

Renoverare
    Biorummet är det rummet hos oss, hyfsat ljudisolerad och inga fönster. Perfekt att sätta sig i sköna fåtöljerna, se på film om verklighetsflykt behövs eller bara lyssna på musik, läsa en (analog)bok eller bara tänka. Frun kör sina yogapass i detta rum och stundom svarar inte hunden på tilltal då hon gått och lagt sig i en av biofåtöljerna, ensam utom hörhåll. Ett rum för hela familjen.

3. Okarlsson
    Renoveringsnovis · 803 inlägg

Okarlsson

Renoveringsnovis
    Jag vill bara vänligt påpeka att det är lite sisådär att hänvisa till forskning och som källhänvisning säga "googla det" :thinking: refererar man till studier så gör man rätt i att på något sätt göra en källhänvisning. "Jag läste det i DN" räcker för mig :crysmile:

• Laddar…
  4. useless
    Lök. · Gävleborg · 18 928 inlägg

useless

Lök.
    Min fru har ett eget pysselrum. Jag får låsa in mig på toaletten...

5. T
    Medlem · 2 658 inlägg

TotalControl

Medlem
    Ja om man bryr sig "debatten" och får chockbånge av att ha rätt så är det ju brukligt att göra så. Men i det här fallet struntar jag fullständigt i vad folk tror eller tycker om det. Patetisk ämne att debattera i.

6. Okarlsson
    Renoveringsnovis · 803 inlägg

Okarlsson

Renoveringsnovis
    Du vet väl att forskning visar att folk som struntar i andras åsikter i det här fallet uteslutande har för låg takhöjd på övervåningen. Det är sant, bara googla det! ;)

Nog med OT retande.

• Laddar…
  7. Keiller
    Husägare · T-län · 961 inlägg

Keiller

Husägare
    Mitt "tänka-rum" är oftast bilen.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20170804_135918.jpg

Det är väldigt skönt att stänga dörren om sig, vrida igång alla 325 hästarna, lyssna på motorn eller på bra musik och ge sig ut och åka några timmar utan mål. Ett perfekt sätt att "blåsa ur" hjärnan på.

8. G
    Medlem · 21 inlägg

Gillinger43

Medlem
    325? går den bara på 6 burkar? :)

9. Keiller
    Husägare · T-län · 961 inlägg

Keiller

Husägare
    Haha :D närå, det är åtta cylindrar men det är en familjebil och ska inte ha fler hästar, även om det gick att få en 376-hästars motor från fabrik. Men första ägaren var en äldre herre som nöjde sig med standardversionen

10. Silver78
    Självbyggare · 1 712 inlägg

Silver78

Självbyggare
    Jag har ett litet kontor men det tråkiga är att det är samma plats som jag även jobbar från när jag inte är på kontoret. Garage finns inte att tillgå. Bor i ett villaområde (snudd på radhus) med gemensam parkering ca 200 meter bort. Bättre på landet då, när man kan vara ute i värmen på altanen. Jag är ofta på resande fot så det blir en del ensamtid i bil, tåg eller flyg.

11. T
    Medlem · Blekinge · 6 840 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Källaren såklart.
    Det är viktigt att kunna stänga om sig. Den dagen min firma inför kontorslandskap säger jag upp mig eller går i pension.

12. G-83
    Renoverare · Skåne · 613 inlägg

G-83

Renoverare
    Frun har stallet där hon kan gå ut och pyssla med hästarna några timmar extra om hon behöver.

Jag har logen, snickarboden, källaren och den pågående inredningen av ovanvåningen. Jag finner det avslappnande att pilla med ångspärr runt fönster eller rikta upp det väldigt sneda golvet. Det är inte alltid jag får gjort så mycket men bara att man får vara ifred och fokusera på något annat än barn och vardagsmåsten någon timme är guld för mig.

13. P-plats
    Medlem · Västra Götaland · 2 148 inlägg

P-plats

Medlem
    När vi bytte till större kontor med kontorslandskap så tog jag den mörka platsen längst in i hörnet medan alla andra slogs om fönsterplatserna.
    För tidigt för mig att gå i pension och jag har det bra där inne i hörnet och får vara ifred...

• Laddar…
  14. M
    Husägare · Jönköpings Län · 3 491 inlägg

MagHam

Husägare
    Hmm Kontorslandskap är en förbannelse inrättad av, och anpassad till, extroverta, kontaktsökande personer. Säljare och de som gör monotona "smör&bröd" jobb presterar kanske bra i den miljön.

15. misingen
    Medlem · Öland, Kalmar län · 67 inlägg

misingen

Medlem
    Sant!
    Dessutom lägger de beslag på garaget som "sitt", utan att ens fråga! Jag håller som bäst på att skapa ett gemensamt snickeri i f.d. pannrummet. Och JA, det kommer att vara "allas". Och strukturera om VÅRA verktyg där ! =)

Fr.o.m nu tolkar jag "man cave" inte längre som mansgrotta utan som människo-grotta. Och således har vi varsin! Han har sitt kreativa skrivbord i gillestugan med grymt gosig matta och skön soffa. Jag mitt i gästrummet med mjuk matta och fet dubbelsäng som man kan ligga och slappa i. Då vi är begåvade med en saftig källare kommer dessutom ett biorum. Där kommer nog främst barnen att häcka. Det blir deras hide-out. =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.