Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Har ritat upp ett H hus som vi till största säkerhet kommer sätta i verk. Kom gärna med lite åsikter förbättringar/ändringar. Fönster är ej inritade korrekt eller tillräckligt än så bortse gärna fönster.
Har ritat upp ett H hus som vi till största säkerhet kommer sätta i verk. Kom gärna med lite åsikter förbättringar/ändringar. Fönster är ej inritade korrekt eller tillräckligt än så bortse gärna fönster.
Redigerat av moderator:
Väldigt konstig form på tvättstugan som gör att den är svår att inreda vettigt, samtidigt som den tar upp väldigt stor yta.
Tråkigt med ingång till lilla badrummet från vardagsrummet.
Hade breddat sovrummet vid vardagsrummet så väggen livar med den till köket.
Ser ut att saknas utslagsvask på köksön.
Konstig återvändsgränd vid trappen, vad ska den ytan nyttjas till?
Blir ganska stor outnyttjad yta på ovanvåningen utanför sovrummen.
Personligen hade jag velat ha badkar i något av badrummen (troligen det där uppe).
Om det bara är halvvägg från allrummet uppe kommer det antagligen inte funka något vidare som tv rum (för mycket ljud).
Tråkigt med ingång till lilla badrummet från vardagsrummet.
Hade breddat sovrummet vid vardagsrummet så väggen livar med den till köket.
Ser ut att saknas utslagsvask på köksön.
Konstig återvändsgränd vid trappen, vad ska den ytan nyttjas till?
Blir ganska stor outnyttjad yta på ovanvåningen utanför sovrummen.
Personligen hade jag velat ha badkar i något av badrummen (troligen det där uppe).
Om det bara är halvvägg från allrummet uppe kommer det antagligen inte funka något vidare som tv rum (för mycket ljud).
Det viktigaste är att du o din familj är nöjda, det kommer alltid kritiska inslag på en sida som denna..J JohannesPi skrev:
Men du kan även få bra förslag förstås men ta dom kritiska med en nypa salt😉
Husägare
· Skåne
· 1 514 inlägg
Hur är väderstrecken? När jag letat hus är det bland det första jag tittar på. Du vill inte av misstag råka bygga dig en uteplats i norr eller öster…
Finns gott om exempel på hus som ligger helt fel på den tomt man har, och det går aldrig att göra något åt.
Finns gott om exempel på hus som ligger helt fel på den tomt man har, och det går aldrig att göra något åt.
99 kvm för kök och vardagsrum låter rymligt. Kanske går att stuva om lite. Inspiration där bottenplattan är ca 100 kvm:
https://www.unikastenhus.se/husexempel
https://www.unikastenhus.se/husexempel
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej söker höj och sänk-vev till en kity plan och rikthyvel 635
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hej allihopa kan man bulta ihop balkar med en bultpistol
Byggmaterial & Byggteknik -
Hej! kan någon här hjälpa mig med att rita en manöverkretsschemma till
El -
Hej! Värmekabel i ledning - behövs rörmokare också?
Vatten & Avlopp -
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Miljö & Hälsa