Hej,
Har köpt ett vitmålat fritidshus med liggande, rundade träpaneler som vi vill måla med tjärfärg (roslagsmahogny är drömmen). Problemet är att få bort all vit färg, troligen plastfärg.
Har någon erfarenhet av sandblästring? Tror ni att det går att få bort all färg?
Har köpt ett vitmålat fritidshus med liggande, rundade träpaneler som vi vill måla med tjärfärg (roslagsmahogny är drömmen). Problemet är att få bort all vit färg, troligen plastfärg.
Har någon erfarenhet av sandblästring? Tror ni att det går att få bort all färg?
Hm. Jag vet inte och har ingen erfarenhet av att sandblästra träfasader. Men min första känsla säger nej till sandblästring.
Jag är tveksam till att trä lämpar sig att bli sandblästrat.
Jag tror det kommer bli svårt att få bort all färg och att träet kommer bli oerhört gropigt och sandfyllt i springor och sprickor och där träet har en mjukare struktur.
Fasaden kommer nog få en föråldrad och väderbiten struktur. Det kanske blir snyggt?
Ska bli spännande att se om någon som har erfarenhet kan svara.
Följer.
Jag är tveksam till att trä lämpar sig att bli sandblästrat.
Jag tror det kommer bli svårt att få bort all färg och att träet kommer bli oerhört gropigt och sandfyllt i springor och sprickor och där träet har en mjukare struktur.
Fasaden kommer nog få en föråldrad och väderbiten struktur. Det kanske blir snyggt?
Ska bli spännande att se om någon som har erfarenhet kan svara.
Följer.
Tror att sandbästring är för brutalt mot träfasader men man kan isblästra träfasader med gott resultat..
https://is-ab.net/
https://is-ab.net/
Jag testar igen för att se om det ens är värt arbetet med att skicka ut offerter - är det möjligtvis någon här som har ett hum om vad isblästring av ett litet fritidshus målat med plastfärg kan kosta? Vi har ett enplanshus med liggande träpanel på ca 55 kvm.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nilan eller Rec-Indovent, någon som har erfarenhet?
Ventilation -
Någon som har erfarenhet av House of design för bänkskiva?
Kök -
Har någon erfarenhet av Granitkungen?
Kök -
Är det någon som har erfarenhet av Foamglas cellglasisolering ?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Någon med kunskap/erfarenhet kring Reformhus eller liknande byggsystem
Hustillverkare