1 788 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Har målat på tapetlim + spackel - blev inte bra. Vad gör jag nu?
Hej
Jag har en putsad vägg 50 tal lägenhet. Jag tog bort alla tapetlager med ångmaskinen. Det var en plats med tapetlim jag blev inte av med trots upprepade försök. Så jag hade på ett extra lager grovspackel (för ville ha struktur på underlaget). Funkade på alla ställen utom där det knepiga tapetlimmet satt märker jag nu. Trots tre lager Jotun färg så syns det ingenom. Inte så mycket men tillräckligt för att vara störande. Jag hade inte grundfärg för jag ville ha lite sporadiska ojämnheter men inte tre konstiga ränder.
Kan man ha grundfärg nu? Är det försent att fixa detta?
Tips mottages tacksamt
Jag har en putsad vägg 50 tal lägenhet. Jag tog bort alla tapetlager med ångmaskinen. Det var en plats med tapetlim jag blev inte av med trots upprepade försök. Så jag hade på ett extra lager grovspackel (för ville ha struktur på underlaget). Funkade på alla ställen utom där det knepiga tapetlimmet satt märker jag nu. Trots tre lager Jotun färg så syns det ingenom. Inte så mycket men tillräckligt för att vara störande. Jag hade inte grundfärg för jag ville ha lite sporadiska ojämnheter men inte tre konstiga ränder.
Tips mottages tacksamt
Besserwisser
· östergötland
· 2 667 inlägg
Slipa ner och börja om skulle jag säga
Hej tack för era tips. Gjorde ett sista försök att måla över med pensel och det fungerade faktiskt. Men nu vet jag hur jag EGENTLIGEN ska göra nästa gång. Tack så mycketN NatBat skrev:Hej
Tips mottages tacksamt
Klicka här för att svara