3 122 läst · 10 svar
3k läst
10 svar
Har lagt ca 200 st Markplattor nu i Maj. Efter det regnat så behåller plattan fukten i över 2 dygn.
Har då lagt ca 200 st markplattor av Benders Cambridge.
Plattorna är tillverkade 2021-03-23.
Köpte även en annan vanlig slät platta som också är Benders. Den torkar upp på ett par-tre timmar !
Om jag går ut efter 1 dygns uppehåll, och går barfota på plattorna så blir det som såpa under fötterna blandat med cement.
Känner även när hösten kommer och fuktiga plattor fryser, ev. Spricker.
Även alger och smuts kommer att fästa sig på plattorna ganska snabbt om det är så här.
Har någon upplevt samma sak, och vet inte om jag skall strida mot leverantör.
Känns bara jättetråkigt med att dom binder fukt.
Kan även tillägga att om jag knäcker en blöt platta så är den blöt rakt igenom.
Plattorna är tillverkade 2021-03-23.
Köpte även en annan vanlig slät platta som också är Benders. Den torkar upp på ett par-tre timmar !
Om jag går ut efter 1 dygns uppehåll, och går barfota på plattorna så blir det som såpa under fötterna blandat med cement.
Känner även när hösten kommer och fuktiga plattor fryser, ev. Spricker.
Även alger och smuts kommer att fästa sig på plattorna ganska snabbt om det är så här.
Har någon upplevt samma sak, och vet inte om jag skall strida mot leverantör.
Känns bara jättetråkigt med att dom binder fukt.
Kan även tillägga att om jag knäcker en blöt platta så är den blöt rakt igenom.
A Annaet skrev:
A Annaet skrev:
mnils skrev:
A Annaet skrev:
under ligger det väldigt mkt grus, ca. 6 ton grus.A Annaet skrev:
Jag nämnde också att en annan platta jag köpte och provtappade med, den har jag invid dom andra som syns på bild, den torkar upp på ca 2-3 timmar efter regn ! Så varför så olika.
Jag vet inte alls, jag bara följer detta eftersom vi har spanat på samma plattor, men jag blir ju fundersam på att välja dessa när du visar detta. Undrar om du inte borde kontakta antingen leverantören eller Benders direkt?M Michael Sjöblom skrev:
HejA Annaet skrev:
Jag har kontaktat Åf. men det går så otroligt segt. inte klart ännu, och fakturan har anlänt.
Ringde även Tillverkaren och nämnde detta, men dom menar på att det kan ta upp till ETT år innan dom har härdat färdigt !
Känner bara att som en del andra sagt till mig, att använder dom för lite Cement i plattorna.
Jag vill ju ha en färdig produkt, och kunde ju inte ens kapa plattorna med den Stenklippen jag hyrde.
Hur har det gått för dig @Michael Sjöblom? Tittar på just de plattorna. På bilder hos leverantörerna verkar de nästan glansiga, medans dina verkar mer matta. Har du fått någon mer respons, och/eller har det hänt något med plattorna?
Liknande trådar
-
Takbyte och snickarna har beställt och lagt fel pannor. Bender Palema Candor VS Monier Jönåker Elegant
Tak & Vind -
Ugn utlöser jordfelsbrytare på varmluft vid ca 200grader
El -
Någon som vet var man hittar en svart metallist ca 2000x30mm (platt, ingen hörnlist)?
Utbyggnad och tillbyggnad -
DSC/ Teletec Communicator IRIS-4 200
Villalarm & Hemautomation -
Sluten tank 3 kubik fylld efter ca 200 spolningar
Vatten & Avlopp