D
Det verkar som Sveriges kommuner låter våra barn tillverka dörrar i papier-mâché och därmed slagit ut tillverkningen av riktiga ytterdörrar. Förjävligt av kommunerna och stackars barn!

Så undrar om någon har tips på en tillverkare som gör ordentliga dörrar, som kan stå ute i regn utan att ruttna. Har ett par dörrar som står oskyddade jag vill byta.

R
Kolla på aluminium dörrar för det står garanterat emot regn o rusk, vilket inte trä gör..

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Är det kommunen som håller i tillverkningen utav ytterdörrar? Trodde majoriteten var privatiserad i det här laget ;)

• Haha
Den ofrivillige klåparen och 1 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Så undrar om någon har tips på en tillverkare som gör ordentliga dörrar, som kan stå ute i regn utan att ruttna.
lillarasnickeri.se

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
D
R Rejäl skrev:
Kolla på aluminium dörrar för det står garanterat emot regn o rusk, vilket inte trä gör..
Tack ska spana! :) Visste inte det fanns ens. En av dörrarna kan vara lite mer "industriell", som jag tänker en aludörr är.

A atomlab skrev:
Är det kommunen som håller i tillverkningen utav ytterdörrar? Trodde majoriteten var privatiserad i det här laget ;)
Det är så det borde vara men bara förskolebarn kan få till en svällande dörr, byggd av HDF, har jag resonerat. Det räcker som bevis för mig! Nog finns det privata aktörer och kooperativ med men det verkar vara en konspiration detta.

F fribygg skrev:
lillarasnickeri.se
Tackar!

Slut på citat!

RM verkar ha gott rykte när det.gäller fönster, någon som vet något om deras dörrar? https://www.rm.se/

De har bra kvalite och startats,/ägs av en finsnickare i grunden.
Finns någon tråd i forumet där man använder deras produkter.

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Oljad teak! Dock inte underhållsfritt

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
R
A ajn82 skrev:
Om man äger en bank så kanske man har råd..

• Haha
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Om man äger en bank så kanske man har råd..
Eller så köper man en begagnad kanske 50-50 år gammal teakdörr som har längre livslängd kvar än det mesta som säljs i byggladorna nu.

Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
D
A ajn82 skrev:
Fett (pun intended) men skulle passa dåligt till huset.

Tydligen finns det de som köper dörrar i obehandlad teak som de sen målar. ( Fick jag höra när jag beställde ett vikdörrsparti i teak från qvesarum)

• Gilla
  • Wow
Ibygg och 1 till
  • Laddar…
D
A ajn82 skrev:
Tydligen finns det de som köper dörrar i obehandlad teak som de sen målar. ( Fick jag höra när jag beställde ett vikdörrsparti i teak från qvesarum)
Haha jävlar, en sån plånbok skulle man man ha! Men vilken händelse av ett så vackert träslag, tycker varenda liten teakbit ska framhävas.

D
Var i kontakt med RM.

Fina dörrar men helvetes satans jävla skit vad den skulle kosta. Alltså jag kan lägga 10000, 20000, 30000 för rätt dörr men sen köper jag hellre fel dörr. Så nu ska jag köpa fel dörr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.