Hejsan,
Har nyligen köpt en Luna master w-57 kombimaskin som jag håller på att gå igenom. Breddanhållet är inte parallellt med sågklingan så jag försöker justera det. Inser att jag nog saknar en del och nu skulle jag verkligen vilja veta hur den ser ut. Jag tror att det ska sitta en platta med ett gängat hål på mellan stången som breddanhållet glider på och fästet för breddanhållet
Är det någon som har en likadan maskin som skulle kunna ta en bild?
Tusen tack
//Emil
Har nyligen köpt en Luna master w-57 kombimaskin som jag håller på att gå igenom. Breddanhållet är inte parallellt med sågklingan så jag försöker justera det. Inser att jag nog saknar en del och nu skulle jag verkligen vilja veta hur den ser ut. Jag tror att det ska sitta en platta med ett gängat hål på mellan stången som breddanhållet glider på och fästet för breddanhållet
Är det någon som har en likadan maskin som skulle kunna ta en bild?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Tusen tack
//Emil
Verktygstokig
· Halland
· 7 706 inlägg
Luna AB eller luna tools i Alingsås, brukar vara lättast att ringa, sen blir man runtbollad lite innan man hamnar hos ngn som har hand om källargömmorna.E emifre skrev:
Det slutade med att jag tillverkade en ny del själv, det var ju som tur var inget komplicerat. Efter att ha bytt alla remmar, motorskydd och nödstopp samt justerat in hyvelborden så går maskinen fint igen!P pludder skrev:
Nu undrar jag om jag får be dig om hjälp igen? Fjädern som håller skyddet till rikthyveln på plats är trasig och jag undrar hur det ser ut på en maskin som är hel. Orkar du ta en bild på där armen fäster in i axeln som man justerar höjden med?
Min ser ut såhär

Logga in
Skapa konto
Jag undrar hur mycket bråte som ligger över min just nu... Kommer jag ihåg och det är rimligt lätt att komma åt tar jag en bild innan jobbet i morgon.E emifre skrev:Det slutade med att jag tillverkade en ny del själv, det var ju som tur var inget komplicerat. Efter att ha bytt alla remmar, motorskydd och nödstopp samt justerat in hyvelborden så går maskinen fint igen!
Nu undrar jag om jag får be dig om hjälp igen? Fjädern som håller skyddet till rikthyveln på plats är trasig och jag undrar hur det ser ut på en maskin som är hel. Orkar du ta en bild på där armen fäster in i axeln som man justerar höjden med?
Min ser ut såhär
[bild]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Reservdelar luna master w57
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Saknas del till långhålsborr? Luna master W59
Luna master W-57 fråga om frässtål
Köpa Luna Master W-57?