Byggahus.se

Hantverkaren drog sladdarna till LED-downlightsen inne i överskåpen!

1. K
    Medlem · Västerbotten · 375 inlägg

Knight

Medlem
    Md305 är en utanpåliggande väldigt tunn led som gör att man behöver inte fräsa in lampan i täckskivan. Däremot måste kabeln upp nånstans

2. T
    Medlem · 96 inlägg
    Får jag passa på att flika in en fråga, ska sätta in just sådana. Är det värt att lägga merskillnaden till den du länkar till istället för t.ex https://www.elbutik.se/product.html/elco-hornbox-3-v-jord-vit ?

Bättre kvalitet eller betalar man bara för märket så att säga?

3. 0
    Medlem · 12 inlägg

0sthyvel

Medlem
    Helt klart bättre att köra på kvalitet.

4. T
    Medlem · 96 inlägg
    Absolut men frågan var om det är en faktisk skillnad i kvalitet som motiverar 3-dubbla priset?Ska jag tolka ditt svar som, ja det är det? Att det är bättre att köra på kvalitet kan man säga om ett märkeskök för tredubbla priset som om ett kök från Ikea och där tycker jag att IKEA är "good enough". Jag tänker att det är rätt hårda krav på elgrejer som får säljas i Sverige och att båda uppfyller dem och därmed håller en tillräckligt god kvalitet, men det kanske jag tänker fel? Rätta mig gärna isf, men gärna med lite mer motivering.

• Laddar…
  5. K

Knight

Medlem
    Jag har md305 i tvättstugan. Väldigt billiga via malmbergs.se och lätta att sätta dit. Inbyggd dimmer indrivdonet så man dimmrar genom att hålla in en vanlig brytare

6. K

Knight

Medlem
    Bra pris till och med 30 mars

7. 0
    Medlem · 12 inlägg

0sthyvel

Medlem
    Är faktiskt väldigt stor skillnad på olika märken. Jämför du Jula grejer med riktiga typ Schneider eller elko så är det som dag å natt. Bättre när man monterar och så. Men jag är ju lite skadad från jobbet. Är ju skillnad när man monterar grejer varje dag.

Finns ju så att det både är vanliga uttag och usbladdare i. Är väldigt smidigt oxå

• Laddar…
  8. T
    Medlem · 96 inlägg
    Ok, kvalitet som jag även märker som slutanvändare och inte bara elektrikern?

9. 0
    Medlem · 12 inlägg

0sthyvel

Medlem
    Jag det tycker jag. Plasten är sämre så kommer gulna och kanske även gå sönder fortare. Man märker störst skillnad på brytare där man är och trycker hela tiden. Uttag används inte på samma sätt. Den billigare kommer garanterat hålla ett bra tag oxå så.

• Laddar…
  10. T
    Medlem · 96 inlägg
    Tack du har övertygat mig att köra på lite bättre/dyrare kvalitet

• Laddar…
  11. A
    Medlem · Skåne · 33 inlägg

Anders Holmstrom

Medlem

sätt en list över och glöm ”problemet”

12. A
    Medlem · Skåne · 33 inlägg

Anders Holmstrom

Medlem

Skjuta in vinglas på fot, som aldrig kommer nudda kablarna, klart som korvspad att en liten list skulle lösa ”problemet”

13. C
    Medlem · 29 inlägg

_Claes_

Medlem
    Jag bad om det, men arbetsledaren hävdar att om man klipper av kabeln förlorar man garantin och att den har specialkopplingar. Om de ska fixa till detta kommer han ta extra betalt.

Ska jag anlita en annan elektriker som ordnar det åt mig lite snabbt och dra av detta belopp från fakturan? Eller bara sätta dit en kabelkanal uppe i hörnet själv där jag lägger kabeln? Vågar man försöka korta av kabeln själv om man inte är helt ohändig?

Redigerat 12 mar 11:06
  14. S
    Medlem · Stockholms · 1 760 inlägg

sunqan

Medlem
    Som konsument ska man kunna lita på att en yrkesman, som dessutom tillhör en grupp yrkesmän man måste anlita i vissa fall, ska avråda när det blir en tveksam eller felaktig lösning.

15. S
    Medlem · Stockholms · 1 760 inlägg

sunqan

Medlem
    Det handlar om fackmässighet, och vad konsumenten ska kunna förvänta sig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.