Byggahus.se

Hantverkare överdebiterar

1. D
    Bannad Nivå 2
    Kontakter har tagits med större byggfirmor (10-50 anställda) för fortsatt jobb men inget beslut/kontrakt än.

Bra med "småskuttare" när det flyter på men annars är kända, etablerade byggbolag att föredra.

2. N
    Medlem · Nivå 8
    OK, och vari låg felet? Att hon påbörjat fakturering 0800 fast de anländer 0830 Etc? Om de erkänt något fel, vad det nu var?, som gjorde att 14 timmar drogs av så kan de ju inte gärna upprepa samma fel vid efterföljande faktureringar?

• Laddar…
  3. D
    Bannad Nivå 2
    Hon hade sett fel.

4. N
    Medlem · Nivå 8
    Försöker du medvetet inte svara på frågor? Din historia är ju väldigt oklar och det är oklart vad det är för ”råd” du vill ha när du inte berättar vad som faktiskt har hänt.

5. D
    Bannad Nivå 2
    Läs från början av tråden så kommer även du att förstå.

Beslutet är att anlita ett Byggbolag fortsättningsvis, inte en enskild snickare.

6. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Varför då?

7. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 11
    Mina kunder får då betala för 2 resor (första och sista) , hinner jag inte klart på en dag är det på mig och då räknas deras hus som min arbetsplats och då börjar jag där kl 7 och slutar 4. Känns rätt rimligt för mig men det är klart jag inte hade tackat nej till sovmorgon om mina kunder hade okejat det.

• Laddar…
  8. D
    Bannad Nivå 2
    Det undrar jag också?

• Laddar…
  9. D
    Bannad Nivå 2
    Precis en sådan snickare som du är det jag vill anlita,(y):D men verkar vara väldigt sällsynta att få tag på.

• Laddar…
  10. M
    Medlem Nivå 1
    det är bara att inse att betala hantverkartimpenning som privatperson idag med skattade pengar är helt vansinnesdyrt.

bättre ta tjänstledigt från ditt riktiga jobb och göra jobbet själv.

11. D
    Bannad Nivå 2
    Jag är egenföretagare och styr min arbetstid själv, men tyvärr har jag inte hantverkskunskaper, annars hade jag gjort jobbet själv. Snickare är väl expertutbildade på det de gör.

• Laddar…
  12. D
    Bannad Nivå 2
    Ett förtydligande behövs igen - Som jag skrivit flera gånger tidigare: de gör ett bra jobb när de är på plats och de jobbar på bra då. Det är överdebiteringarna som är oseriöst.
    Polacker har jag inga fördomar emot!

13. Tss
    Medlem · Nivå 8
    Gäller det oberoende hur långt du har till kunden?

• Laddar…
  14. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 11
    Nu är jag inte snickare så resultatet kan ju bli lite sådär beroende på :)

Det är i stort sätt fritt fram att ta betalt precis som man vill så det är otroligt viktigt som kund att kräva att få det förklarat exakt vad som man ska betala för innan.

Du skulle inte köpa en tv och lita på att butiken skulle ge dig ett rättvist pris i efterhand.

Redigerat 1 dec 15:38
  15. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 11
    Nä så är det såklart inte, Men till 99/100 jobb är det så. Råkar det vara orimligt långt så får man lösa det på annat sätt (ex övernattning) som givetvis blir dyrare för kunden.

Redigerat 1 dec 15:42
    • Laddar…