Byggahus.se
Lulaua Lulaua skrev:
Låter som en schysst bror!
Eller någon som inte vet vem sin mamma är

F fyhrnils skrev:
Jag anlitade en hantverkare för felsökning av ett problem jag hade där det behövdes en felsökningsdator. Datorn fanns redan på firman så den behövdes inte köpas in för mitt jobb. När jag fick fakturan hade han debiterat 530 kr + moms för datorn. När jag ifrågasatte faktureringen sa han att datorn kostade 20000 kr och "någon måste ju betala den".
Ska inte all utrustning hos en hantverkare betalas via timpenning? Allt från skruvmejsel till bilar. Förbrukninsmtrl ska naturligtvis debiteras kunden extra.
H HM2020 skrev:
Vi ska vara glada så länge dom inte fakturerar slitage på väckarklockan..

Hoppas hoppas lågkonjunkturen och inflationen slår så jävligt mot hantverkare och grossister (ahlsell) så dom slutar spela så jävla glassiga och viktiga. Längtar tills dagen kommer då dom får be om jobb på sina bara knän och dra ner sina uppsnurradde priser!! Hoppas hoppas

Självklart betalar kundernas fakturor hela verksamheten med utrustning lokaler bilar inköpt materiel hantverkarens lön, skatt moms bokföring m.m. Det bygger hela företagets princip på.
Den som inte förstår det och tror att hantverkare skall jobba genom att betala ur egen ficka för att kunder som du skall vara nöjda, kan gärna utföra jobbet själv. Det står alla helt fritt. Ditt hopp till lågkonjunkturen låter inte som en väg framåt, dina grejor pajar nog lika ofta som förut. Men skaffa dig kunskaper och skaffa en komplett verkstad för alla eventualiteter så slipper du hetsa upp dig..fast du kommer inte att få så mycket tid över i fortsättningen. Du kanske t.o.m. kommer vilja köpa dig lite tid.

B braschman skrev:
Självklart betalar kundernas fakturor hela verksamheten med utrustning lokaler bilar inköpt materiel hantverkarens lön, skatt moms bokföring m.m. Det bygger hela företagets princip på.
Den som inte förstår det och tror att hantverkare skall jobba genom att betala ur egen ficka för att kunder som du skall vara nöjda, kan gärna utföra jobbet själv. Det står alla helt fritt. Ditt hopp till lågkonjunkturen låter inte som en väg framåt, dina grejor pajar nog lika ofta som förut. Men skaffa dig kunskaper och skaffa en komplett verkstad för alla eventualiteter så slipper du hetsa upp dig..fast du kommer inte att få så mycket tid över i fortsättningen. Du kanske t.o.m. kommer vilja köpa dig lite tid.
Jo men det ligger i timpenningen.

286 inlägg i tråden, och "branschman" vaknar upp från sin åttaåriga dvala, struntar i all läsa allihopa och kommer med ett dumt svar på det första och andra inlägget i tråden.

grattis.

..Ännu en kränkt hantverkare som missuppfattar precis allting och tror han är nån oumbärlig välgörare folk ska tycka synd om..

"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets."

(Det var ett citat alltså.. så inte riktat mot någon särskild..)

• Gilla
  • Haha
robhol och 3 till
  • Laddar…
GlennB GlennB skrev:
286 inlägg i tråden, och "branschman" vaknar upp från sin åttaåriga dvala
Vad menar du?

Alfredo Alfredo skrev:
Vad menar du?
Braschman skapade sitt konto 2014, alltså för 8 år sedan, men detta var hans första inlägg.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.