Jag har en stor takbox med måtten 235x94x47 som jag vill förvara i garaget. Det finns takhissar, men i och med att min takbox är så hög så kommer den att täcka det mesta av ljusinsläppet och vara allmänt i vägen om jag sätter den där jag har takutrymme.

Då började jag fundera på om det går att förvara en takbox stående mot väggen. Tänk ett takräcke som monteras på väggen och sen hänger man själva takboxen på den. Vad tror ni om det?

Inga problem, se bara till att skruva fästet i väggreglarna.

Ser att detta var några år sedan, men hängde du upp takboxen vertikalt?
Har ett liknande problem med utrymme för takboxen och funderar på om det kan vara ett alternativ att hänga den vertikalt likt det du beskriver.

Jag hänger min takbox på väggen. det är ingen stor tung modell utan fem år gammal Thule. Kan vara trixigt att hänga själv men oftast går det bra

P Poxeman skrev:
Jag hänger min takbox på väggen. det är ingen stor tung modell utan fem år gammal Thule. Kan vara trixigt att hänga själv men oftast går det bra
Hänger du den vertikalt/stående då?
Jag har en Thule som väger ca 23 kg.
Tänker mig att sätta en träregel i "klorna" på boxen, där takräcket annars sitter, och sedan hänga den stående på väggen.
Men vill ju inte att boxen skall "vrida sig" så den inte går att stänga tex.
Önskar man hade mer takyta :-)

Stående ja, hänger den på fasaden under takutsprånget för att spara plats inne i förrådet.

• Gilla
Nasber
  • Laddar…
För min del så blev det så att jag hissar upp den traditionellt trots allt. Men jag tror fortfarande på den vertikala lösningen.

• Gilla
Nasber
  • Laddar…
D d96stuff skrev:
För min del så blev det så att jag hissar upp den traditionellt trots allt. Men jag tror fortfarande på den vertikala lösningen.
Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.