Hej,
Vi har en köksö i köket som "pekar" mot vardagsrummet. På ena sidan köksön är det helt öppet, medans på andra "kanten" av köksön går det en gipsvägg som är typ 60 bred (så bred som en spis är djup helt enkelt) som följer bänkskivans ytterkant och går upp till tak. Denna vägg är idag vitmålad som resterande kök.....
Nu är det så att jag har planer på att utnyttja denna vägg till att hänga kastruller och stekpannor, dels för att det är smidigt och snyggt men också för att på ett effektivare sätt utnyttja köksutrymmet.
Det jag funderar på är, en vitmålad vägg - pannor som åker upp och ner... Det känns inte helt orimligt att denna väggen kommer se ut som fan efter ett par månader.... Normalt sett när man ser folk som utnyttjar väggyta för att hänga upp kastruller och dylikt brukar dom ju vara gjorda i tegel eller liknande och då blir det väldigt naturligt.
Så, min fråga är - till alla duktiga inredare, hur ska jag göra om väggen så den blir "kompatibel" med att hänga upp kastruller? Kakla den tänkte jag först, men det känns ju inte som det blir bra heller, och kaklet kommer säkert spricka om jag råkar komma åt hårt med någon panna eller något... Så vad finns det för alternativ att så att säga "klä" in denna väggen så det inte bara fungerar bra som kastrullvägg, utan gärna också blir väldigt snyggt - då denna del kommer synas tydligt från hela vardagsrummet?
Stort tack på förhand!
Vol