Jag försöker få tag på reglagerattar (den svarta delen som sitter på slinga 2 i bilden nedan) till mitt golvvärmesystem men vet inte vad jag ska leta efter?
På skåpet detta är infällt i står det "LK" men det verkar inte vara en LK-fördelare? Alternativt en gammal. Det är också oklart från vilket år detta är, kan vara 2011 - 2015.
Dimensioner på "ratten":
Innermått: diameter 28 mm, djup 18 mm. Utvändigt mått på ventilen ca 30 mm
Det närmsta jag hittat på nätet är denna från Thermotech (Kan det vara en äldre fördelare från Thermotech?): Köp Thermotech Termostatventilpaket - VVS Home.se (vvsobadrum.se)
Dock säljer de inte ratten löst. Kan det finnas passande del från någon annan tillverkare?
På skåpet detta är infällt i står det "LK" men det verkar inte vara en LK-fördelare? Alternativt en gammal. Det är också oklart från vilket år detta är, kan vara 2011 - 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dimensioner på "ratten":
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det närmsta jag hittat på nätet är denna från Thermotech (Kan det vara en äldre fördelare från Thermotech?): Köp Thermotech Termostatventilpaket - VVS Home.se (vvsobadrum.se)
Dock säljer de inte ratten löst. Kan det finnas passande del från någon annan tillverkare?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Ja det ser ut att vara en Thermotech fördelare (stammarna har ungefär samma utformning som nya Thermotech).
Kanske kan funka med annan M28 handratt
Kanske kan funka med annan M28 handratt
M30x1, 5 är det på fördelaren.O osterman skrev:Jag försöker få tag på reglagerattar (den svarta delen som sitter på slinga 2 i bilden nedan) till mitt golvvärmesystem men vet inte vad jag ska leta efter?
[bild]
Dimensioner på "ratten":
[bild]
Någon av dessa bör funka
https://hemmatema.se/varumarken/altech/altech-handratt-vit/
https://hemmatema.se/vvs/radiator-termostater/radiatorventil-och-tillbehor/ta-handregleringsratt/
Annars får man höra med ngn. Åf för Termotech.
Tackar för svaren.
Thermotech bekräftade att det går att beställa artikeln hos valfri återförsäljare. Så på mitt tredje försök fick jag tag på en butik (Bad&Värme, Täby) som efter att ha fått artikelnummer på handratten kan ta hem dessa. 50 kr/st.
Thermotech bekräftade att det går att beställa artikeln hos valfri återförsäljare. Så på mitt tredje försök fick jag tag på en butik (Bad&Värme, Täby) som efter att ha fått artikelnummer på handratten kan ta hem dessa. 50 kr/st.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur monterar man nytt ställdon till golvvärmefördelare
Värme allmänt -
Anslutning från shunt till golvvärmefördelare, standard?
Värme allmänt -
Matarledning till 2 golvvärmefördelare
Värmepumpar -
Avstängingsventil till Wirsbo golvvärmefördelare RWG
Värme allmänt -
rörfördelare för att dela upp matning till flera golvvärmefördelare
Värme allmänt