Byggahus.se

Handräckning Ähus, vilken tid?

1. E
    Medlem Nivå 1
    imorgon kommer vårt hus =)
    idag har vi försöky få tag i v¨r säljare för att veta vilken tid vi ska vara på bygget. vi antar att vi ska va där kl 7 men ni som vet kan väl informera oss? jag hittar bara att vi ska vara där på morgonen när jag kollar i pärmen...

2. U
    Medlem Nivå 3

Re: Handräckning Ähus, vilken tid?

När vi fick vårt hus skulle vi vara på plats 6.30 för att hjälpa till med att lägga dit plasten i grunden.

Vad spännande. Ha en trevlig dag.

/Ulle-Bella :D

3. Benny_o_Lina
    Medlem Nivå 8

Grattis.. Skoj skoj..
    Vi ska få vårat på måndag!!  :) :) :)
    Dom blir klara med våran grund imorgon...
    Vi fick ett brev för nån vecka sen där det stod vilken dag man skulle vara där.

Såg igårkväll i pärmen att handräckning ska pågå ca 5 dagar i totalt ca 40 timmar. 9 dagar om man ska ha garage osse.. Tur att man valt byggservicepaketet så man slipper det.. man har ju ett jobb att sköta osse. :)

4. C
    Medlem Nivå 2

Dagen D glömmer man inte.....Grattis & Lycka till!!!!

Jag fick vara hantlangare åt mig själv första veckan!!
    Husmontörena var inte klar med det förra huset som de hade!
    Och jag hade bokat in semester när huset skulle komma *grr* >:(
    Men det gick bra! Montörerna kom förbi några gånger och gav mig arbetsuppgifter.

Men på dagen D gjorde jag inte så mycket på förmiddagen. Eftersom vi lyfte husdelarna på plats så ville man inte vara ivägen!
    Hjälpe kranföraren att packa ihop sina saker! Han var inte billig att ha per timme!!!!
    På eftermiddagen hjälpe jag till med att resa takstolarna och fixa takläkten.

/Dick&Christina

5. K
    Medlem Nivå 3

Lika bra och leta upp kudden :) Vi var där vid sextiden på morgonen :)

6. E
    Medlem Nivå 1

Hej på er alla!

Nu är huset på plats och det har helt klart varit två hektiska dagar. Dessutom så har jag mått riktigt dåligt så jag har helt förlitat mig på sambon och idag när han var tvungen att jobba så en av hans kompisar...

Men jag tycker helt klart att vi har fått för lite info från år säljare om just dessa dagarna. Eftersom jag har varit dålig så har jag kört ifrån och vilat hos mina föräldrar och idag har jag som tur var varit på plats när elektrikern som sätter spottar och dylikt var där och ville vta hur vi skulle ha det...

tack och lov har det varit helt underbart väder dessa dagar!