Maktitas går väl på typ 2200…? Såg att ryobis fanns för ca 1600, det är ju lägre.
Blir lite äpplen och päron om du tänkt dig baka in batteri, laddare etc. i hela ekvationen och få det ”prisvärt”. Har du något batterisystem sedan tidigare eller behov av andra maskiner blir det en helt annan situation.
Blir lite äpplen och päron om du tänkt dig baka in batteri, laddare etc. i hela ekvationen och få det ”prisvärt”. Har du något batterisystem sedan tidigare eller behov av andra maskiner blir det en helt annan situation.
Denna kan jag verkligen rekommendera:
https://www.jula.se/catalog/verktyg.../elektriska-frasmaskiner/handoverfras-012764/
https://www.jula.se/catalog/verktyg.../elektriska-frasmaskiner/handoverfras-012764/
Saker som skitar ner en massa, som fräsar och slipmaskiner, använder jag alltid med dammsugare och då faller fördelen med batteri bort.
Alldeles för mycket pengar för den fräsen tycker jag. Det mesta är mer prisvärt jämfört med det.
Alldeles för mycket pengar för den fräsen tycker jag. Det mesta är mer prisvärt jämfört med det.
Nu är du elak. För att runda av kanter med 6 mm stål är den faktiskt fullt fungerande. Fast alla de andra tillbehören och baserna är kass. Där håller jag helt med.
Någon nämnde begagnad Festool. Det ligger en 1010 på blocket som ser ut att vara i fint skick. Den har legat ute länge, så är den kvar går det nog att pruta ner den till makitapris och det är en väldigt mycket bättre fräs på alla sätt.
Någon nämnde begagnad Festool. Det ligger en 1010 på blocket som ser ut att vara i fint skick. Den har legat ute länge, så är den kvar går det nog att pruta ner den till makitapris och det är en väldigt mycket bättre fräs på alla sätt.
Ja det har jag nog skrivit här nångång i stenåldern, att den är helt ok till 6mm kantoperationer och jag använder den till det + lite annat. Men många blir nog lurade av lådan med alla tillbehör (som känns påhittade i efterhand). De är skräp precis allihop. Fjädrande basen är raktigenom ett stort skämt.Hep skrev: