Byggahus.se

Handläggningstider Göteborg

1. S
    Medlem · 89 inlägg

samba

Medlem
    Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för handläggning av kommunala tomter efter att ritningarna skickats in till kommunen?

Mvh Samba

2. S
    Medlem · 89 inlägg

samba

Medlem

Re: Handläggningstider Göteborg

Ingen som byggt i göteborg på kommunal tomt ??? ???

Fick tipset att själv åka in med ritningarna för att få snabbare handläggning och ett snabbt första besked.
    Någon som har erfarenhet av det ??? ???

mvh samba

3. N
    Medlem · 94 inlägg

Nybyggare_Gbg

Medlem

Hej!

Vi lämnade in ansökan i mitten på juni (distrikt väster)

Den 6 juli fick vi ett "granskningsyttrande" från Stadsbyggnadskontoret

Då en av grannarna inte velat skriva på ritningen fick han till och med den 15 augusti att komma in med synpunkter. (Längre tid än mormalt p g a semester)

Då vi ringde förra veckan sa stadsbyggnadskontoret att vår ansökan skall upp i byggnadsnämndens beredningsmöte i slutet av augusti.

Vi räknar / hoppas på att få bygglovet under september efter byggnadsnämndens sammanträde.

Alltså total drygt 3 månader inkl semester.

Bygger man inom detaljplan/har alla grannars godkännande tror jag att det kan gå fortare.

Vi har haft en kontinuerlig dialog med en av stadsarkitekterna under hela våren. Dessutom tror jag att det hjälpt att vi haft ett förhandsbesked sedan knappt två år tillbaka.

4. S
    Medlem · 89 inlägg

samba

Medlem

Kommer åka in personligen med mina handlingar nästa vecka. Bara att hålla tummarna att det går smärtfritt med bygglovet och att det inte tar för lång tid att få det godkänt.

Är så sugen på att komma igång med bygget :D :D :D

//samba

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.